"לא יכלו לחכות?"

ליד האדמו"ר מויז'ניץ: דברי קנאות נגד הבחירות • צפו

אחיינו של האדמו"ר מויז'ניץ בחר לשאת נאום תקיף נגד ההשתתפות בבחירות, כמיטב המסורת של סאטמר, דווקא בנוכחות הרבי החבר במועצת גדולי התורה של אגודת ישראל (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
חלק מהנאום התקיף (צילום: י.ק. תמונות, ארכיון: David Cohen, Flash90 / א.מ. שניצר)

האדמו"ר מויז'ניץ, החבר במועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, נאלץ לשמוע שלשום (ראשון) דברים חוצבי להבות נגד דעתו המחייבת השתתפות בבחירות והצבעה ליהדות התורה, מפי... אחיינו.

יממה קודם לכן נשא כזכור האדמו"ר את דבריו, בבית המדרש המרכזי של החסידות בבני ברק, לאחר 'טיש' סעודה שלישית, לפיהם חובה להצביע, וכי על החסידים המתגוררים באירופה, להם זכות הצבעה בישראל, מוטלת החובה לטוס לארץ על מנת לממש זכות זו.

מתברר, כי במהלך אירוע בעיר לוד לציון 20 שנה לכולל חסידי סאטמר בירושלים, בו לומדים כמה מנכדיו של האדמו"ר מויז'ניץ, בנים לחתנו הרב חיים צבי מייזליש, ראש ישיבת סאטמר בבני ברק - נשמעו כאמור דברים הפוכים.

במהלך ישיבתו על בימת הכבוד, עלה לנאום אחיינו של הרבי, בנו של האדמו"ר מהר"א מסאטמר, הרב מנחם מנדל טייטלבוים, המשמש אב"ד סאטמר בוויליאמסבורג.

בדבריו תקף האחיין הסאטמראי את החרדים המשתתפים בבחירות. "יש סתירה גמורה אצל אנשים שמצד אחד שמים את היד על עיניהם ואומרים 'שמע ישראל', ומצד שני משלשלים באותה יד פתק אל הקלפי", טען.

הרב טייטלבוים הוסיף והרצה את ה'השקפה' שביסס בעל ה'ויואל משה' זי"ע מסאטמר, לפיה כל מי שמשתתף בבחירות ומצביע לכנסת ישראל הינו שותף מלא במימון עבירות וחטאים, אותם המדינה מבצעת בעזרתם של חברי הכנסת, כולל אלו החרדים. לדבריו, "צריכים לדעת ש'משה אמת' - וגם תורתו של האדמו"ר זצ"ל, שייסד את ההתנגדות לציונות, היא אמת לאמיתה".

התכנסות ה'מועצת' לקראת הבחירות, בשבוע שעבר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כאמור, האדמו"ר מויז'ניץ ישב כל העת בסמיכות לנואם והאזין לדבריו בשקט, למרות שתוכן הנאום כמובן בניגוד גמור לדעתו ולשיטתו בנושא.

אחד מחסידי ויז'ניץ אומר ל'כיכר השבת': "גדלותו וענוותנותו של הרב'ה בלטו מאוד במהלך כל האירוע. האדמו"ר חושב שראוי לכבד את הדעות והשיטות השונות בנושא ההשתתפות בבחירות, וכך בדיוק התבטא בדברים שנשא בשבת האחרונה".

מנגד, חסיד ויז'ניץ נוסף הביע תרעומת על 'חוסר הכבוד' כהגדרתו שנבע מהנאום התקיף, ותהה בכעס: "בכלל לא מובן הצורך של הנואם לומר את דבריו דווקא בזמן שהותו של הרב'ה לידו. לא יכלו להמתין עם זה, עד לעזיבתו של האדמו"ר?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר