סערה בישיבה הספרדית

בניגוד ל'כללים': 54 בחורים השתתפו בחתונת חברם וסולקו

הישיבה הספרדית אסרה את השתתפות תלמידיה בחתונת חברם - תלמיד שיעור ג' וראש הישיבה אף החרים את החתונה. מנגד, הפוסק הספרדי הורה להשתתף ו-54 בחורים ששמעו בקולו - סולקו (ארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
חופה. אילוסטרציה (Mendy Hechtman/Flash90צילום:)

חמישה וארבעה תלמידי שיעור ג' בישיבה ספרדית בצפון הארץ, הושעו מהישיבה - עד להודעה חדשה, לאחר שהשתתפו בחתונת תלמיד הישיבה, חברם לספסל הלימודים - למרות שההשתתפות בחתונה נאסרה על-ידי הישיבה, מפאת גילו הצעיר של החתן, כך נודע ל'כיכר השבת'.

בעקבות האיסור הגורף שהטילה הישיבה על הבחורים, גם ראש הישיבה לא השתתף בחתונה ואף לא הגיע לסדר חופה וקידושין, כנהוג.

מדובר בישיבה ספרדית בצפון הארץ, הנחשבת לאחת הישיבות המצליחות ובה לומדים כ-600 בחורים. בשיעור ג' לבדו ישנם כ-90 תלמידים, כך שכעת - מעל מחצית מבני השיעור מצאו עצמם מסולקים מהישיבה.

החתן, בן למשפחת בעלי חסד ידועה בצפון, הזמין את חבריו למרות שחשש שלא יגיעו מאחר ונאסר עליהם לעשות זאת, אולם ביום ראשון, יום החתונה, בשעות הבוקר התאגדו הבחורים והחליטו לצאת להשתתף בכל מחיר בחתונת חברם.

מחיר ההשתתפות בחתונה אכן היה כבד, ואתמול (שני) הגיע בנו של ראש הישיבה לחדר השיעורים של שיעור ג' עם רשימה של 54 הבחורים שהשתתפו בחתונה, הורה להם לארוז את החפצים שלהם ולעזוב את הישיבה באופן מיידי.

אחד הבחורים משיעור ג', ששמו שמור במערכת, אומר ל'כיכר השבת': "הבחורים שיצאו לחתונה קיבלו הוראה לעשות זאת מאחד מפוסקי הדור הספרדים, שהורה להם במפורש לצאת ולהשתתף בשמחת החתונה. אם יש הוראה הלכתית, מי אנחנו שנצער חתן? שלחתן לא יהיו חברים בחתונה זה יותר חשוב מה'כללים'? עם כל הכבוד לראש הישיבה...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר