שוחרר בהוראת שופט

פלסטיני נעצר בחשד שפרץ לישיבה בה אביו עובד

למרות שקיים נגדו תיק פלילי מהעבר, בית המשפט שוכנע כי הראיות שישנם נגד פלסטיני שבלשים עצרו בחשד למעשי גניבה מישיבה חרדית, הם ברף הנמוך - והורה לשחרר אותו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi /FLASH90)

בית המשפט החליט היום (רביעי) לשחרר צעיר פלסטיני שנעצר על ידי המשטרה, בחשד כי פרץ מספר פעמים לישיבה חרדית בישוב קרית יערים (טלז סטון).

בדיון, שנערך בבית משפט השלום בירושלים, פירט נציג המשטרה רס"ב אבי שבתאי, כי במהלך החודש שעבר בוצעו התפרצויות לישיבה ונגנב משם כסף ורכוש, ובעקבות "חשד סביר, הוצא צו מעצר כנגד המשיב", שאותר אתמול על ידי בלשים.

"הוא נחקר בחשד לשתי ההתפרצויות, והכחיש אותן", הוסיף השוטר, "ואנו רוצים לבצע עוד כמה פעולות חקירה, ולצורך כך מבקשים להאריך את מעצרו בחמישה ימים נוספים".

מנגד, עו"ד אחמד עוואדה המייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית הטיח בנציג המשטרה, כי הוא טוען ש"לא הסברתם לו איפה הישיבה; הוא עובד או עבד במטבח של מספר ישיבות, וגם אביו עבד שם".

הפלסטיני עצמו אמר לשופט: "אני הרבה זמן עובד שם, גם אבא שלי עובד שם 30 שנה. כל מקום שם אני מכיר, וכל האנשים מכירים אותי. אני עובד גם בבית שמש. כולם יודעים מי אני; לא עשיתי שום דבר מזה".

עורך הדין סיכם: "אין זה סוד, שהוא מגיע למקומות האלה שבו עובד אביו, ולכן ייתכן מאוד שמישהו חשד בו סתם, ומסר למשטרה את שמו, ובגלל זה נעצר. על שמועות לא עוצרים אנשים. זה שיש לו תיק קודם, לא אומר שהוא לא למד את הלקח וחזר לנהל חיים נורמטיביים".

לאחר שמיעת הטיעונים הכריע כאמור השופט אורן סילברמן להורות על שחרורו של החשוד, ונימק: "החשד הסביר קיים, אך אינו ברף גבוה. בנסיבות האמורות, מוארך מעצרו של המשיב רק עד לשעה 17:00, ולאחר מכן הוא ישוחרר המשיב בתנאים מגבילים, בהם הרחקה מטלז סטון עד ל-18.03".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר