תיעוד קורע לב

"יוסי, איך השטייגען שלך עכשיו?"; היתום בכה בהלווית אביו

במודיעין עילית ובב"ב השתתפו אלפי בני אדם בהלוויתו של האברך הרב ישראל שטיגליץ ז"ל, שנפטר בדמי ימיו לאחר שחלה בסרטן, ושמעו את הספדו הכואב של בנו, בחור הישיבה // תיעוד כואב (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ההספד המרטיט של היתום לבית שטיגליץ (צילום: איתמר קירשבוים)

המונים מתושבי העיר מודיעין עילית, ומחוצה לה, ליוו היום (רביעי) למנוחות את האברך החשוב הרב ישראל ישעיהו שטיגליץ ז"ל, שהלך לעולמו בדמי ימיו לאחר שלקה במחלת הסרטן.

המלווים התקשו לעצור את בכיים, בעת הספדו של הבן יוסף, תלמיד ישיבה, שסיפר על אביו: "ראו בו את יראת השמים. הדרך שלו, בכל התקופה הקשה הזו, היתה: לפני כל דבר שאני צריך לעשות, לחשוב מה הקב"ה רוצה ממני עכשיו, לפי המצב שלי ברגע הזה".

"גם באמונה; תמיד אמר שהכל משמים. עם כל הייסורים, אמר ש'הכל מידה כנגד מידה והכל נגזר מלמעלה'. הייתי מתקשר הרבה פעמים לדבר איתו, ובכל טלפון, השאלה הראשונה ששאל אותי, היתה: יוסי, איך עכשיו השטייגען ב'יבמות'?".

היתום סיים ותיאר, כי "ביום ראשון האחרון באתי לבקר אותו, הוא הצליח לומר כמה מילים. אמר לי: תמשיך לעשות חיל. זה מה שעניין אותו במצבים הכי קשים".

כפי שדווח הבוקר ב'כיכר השבת', בחודשים האחרונים התגלתה בגופו של ר' ישראל המחלה הקשה, באופן התוקפני ביותר שלה, והוא התייסר מכך ממושכות.

למרות זאת, השתדל המנוח ז"ל לקום ממיטתו בעת ביקור משפחתו וחבריו, להם הראה תמיד חיוך רחב על פניו.

חבריו של הרב שטיגליץ, שקיבלו בצער רב את הבשורה המרה על פטירתו היום, אומרים ל'כיכר השבת': "מדובר באבדה גדולה מאוד. הוא היה אדם מיוחד, ששקד בתורה לילות כימים".

"גם כשהמחלה הנוראה קיננה בגופו, והוא נאלץ לעבור טיפולים קשים ומרים, הוא לא נשבר, ותמיד היה משתדל להקפיד על הארת פנים לכל אדם".

המנוח, בימיו האחרונים (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

הלוויתו של המנוח, שהיה מחשובי האברכים בכולל 'שיר ושבחה' במודיעין עילית ומראשי ארגון לב לאחים בעיר ובאזור, יצאה מביתו שברחוב אור החיים ועברה דרך בית הכנסת 'יחל ישראל' בו היה גבאי.

ר' ישראל שטיגליץ ז"ל נטמן בתום ההלוויה, שהיתה כואבת ועתירת בכי, בבית העלמין בבני ברק, בהותירו אחריו את רעייתו ואת ששת ילדיהם - שרובם טרם נישאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר