המשטרה חוקרת

דיווח: קטינה, בתה של מנהלת בית ספר, נישאה בחשאי

תלונה שהוגשה למשטרה, מפרטת את החשד נגד המנהלת, שהשיאה את בתה הקטינה בחשאי. "אחר כך אנחנו רואים אותם מסתובבים עם שטריימל וכיסויי ראש", מתארת תושבת המקום (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

משטרת ישראל ומשרד החינוך פתחו בחקירה תלונה שהוגשה להם, בחשד כי מנהלת בית ספר ביבניאל מחתנת את בתה בניגוד לחוק, משום שהיא קטינה.

לפי חשיפת כתבת 'כאן' ורד פלמן, בשבוע הבא צפוי להתקיים אירוע לנערה הלומדת בכיתה ב' בסמינר ולבן זוגה המיועד, אך בהזמנה שנשלחה לכמה ממכרי המשפחה לא מצוין כי מדובר בחתונה.

לטענת האם, מדובר במסיבת אירוסין ולא בחתונה, בעוד שלפי גורמים בקהילה המקומית כבר נערכה חופה, בחדרי חדרים, בנוכחות רב ושני עדים.

בריאיון לרשת ב טענה רותי בידץ, חברת מועצת יבניאל לשעבר, כי "מה שקורה בקהילה הזאת, זה שהורים סוגרים חתונות של קטינים, נערים ונערות בתיכון, משיאים אותם בחשאי, ואחר כך אנחנו רואים אותם מסתובבים עם שטריימל וכיסויי ראש. הרבה מאוד סיפורים של נערות שמתגרשות בגיל צעיר למדי, עם כמה ילדים וללא בגרות ואפשרות להתפרנס".

תפילות בבית הכנסת ביבנאל. ארכיון (צילום: ברסלב סיטי)

"אדמו"ר הקהילה, שנפטר לפני כמה שנים, ראה בזה אידיאולוגיה", הזכירה השכנה." הייתה תקופה שהוא היה תחת איום משטרתי, ולכן הסיפור הזה נפסק. לאחר פטירתו, הנושא חודש בהתלהבות. הם מרגישים שהם ממלאים את רצון האדמו"ר. יש לחברי הקהילה כוח פוליטי רב, הם חלק חשוב מהקואליציה ביבניאל. והרשויות השונות מפחדות לאבד את הקשר עם הקהילה ונסוגות מהסיפור".

וזו תגובת משרד החינוך, כפי שנמסרה ל'כאן': "התלונה בנושא הגיעה לאגף אכיפה במשרד. לאחר בחינת החומר, עלה כי ישנו חשד לביצוע עבירה פלילית שאין בסמכותו של אגף אכיפה לחקור. באותו היום הוגשה תלונה למשטרת ישראל בכדי למנוע את ביצוע העבירה והחומר הועבר לתחנת משטרת טבריה. במקביל, אגף האכיפה ממשיך את הטיפול אל מול בתי הספר".

ממשטרת ישראל נמסר, כי "כל תלונה או מידע אודות נישואי קטינים מטופל על ידי המשטרה ביסודיות, זאת למרות הקושי הגלום בחשיפת עבירות מסוג זה נוכח שיתוף פעולה מוגבל מצד המעורבים. במקרה זה על אף שלא הוגשה כל תלונה במשטרה, פתחה המשטרה מיוזמתה בבירור המקרה בכדי למנוע פעילות בלתי חוקית מעין זו. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה יחד עם כל גורמי האכיפה והחינוך במישור הגלוי והסמוי נגד עורכי טקסים מעין אלו בניגוד לחוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר