בהלת הנגיף

ה'קורונה' כבר פה? החולה הישראלי הסתובב ארבעה ימים

החולה הישראלי שהגיע מאיטליה בה נדבק בנגיף ביקר על פי משרד הבריאות בחנות צעצועים באור יהודה, אך התושבים חוששים כי הוא היה במקומות רבים יותר במשך ה-4 ימים שהסתובב (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
החולה מובא לבית החולים (צילום: פלאש 90)

במשך ארבעה ימים הסתובב תושב אירוס, יישוב קטן במועצה האזורית גן רווה שליד ראשון לציון, בישראל כשהוא חולה בנגיף הקורונה.

הגבר נחת ביום ראשון האחרון מטיסה במילאנו, ושב לשגרת חייו לצד אשתו, שלושת ילדיו והעבודה. רק שלשום (רביעי), החל הגבר לפתח תסמיני מחלה, וכשנבדק על-ידי חובשים ממד"א נלקחו ממנו בדיקות, מהם עלה כי הוא חולה בנגיף הקטלני.

אנשי מד"א, שהגיעו ליישוב הקטן כשהם לבושים בכל המיגון האפשרי על פי נהלי משרד הבריאות, עוררו בהלה בקרב התושבים. בעקבות הממצאים הוא הועבר באופן מיידי לבידוד בבית החולים שיבא תל השומר שם הוקמה מחלקה מיוחדת עבור נוסעי הספינה מיפן שגם הם מאושפזים שם.

משרד הבריאות הודיע על ממצאיו של הגבר אתמול בצהריים, ומסר כי הוא הגיע בטיסת אל על LY382 שנחתה ביום ראשון בשעה 16:10. המשרד עדכן כי הגבר שהה בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה ביום שני בין השעות 10:00-09:00, אולם תושבי העיר מעידים כי הגבר עובד בחנות, וייתכן ששהה שם במשך זמן רב יותר ובא במגע עם אנשים רבים.

במשרד הבהירו כי כל מי שנכח על הטיסה חייב להיכנס באופן מיידי לבידוד ביתי למשך 14 ימים ממועד הנחיתה, ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד המשרד בטלפון 5400*. אם במהלך הבידוד יופיעו תסמיני חום, שיעול או קשיי נשימה - יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101 של מד"א.

בעיריית אור יהודה פרסמו בעמוד הפייסבוק כי "בשעות האחרונות אנו מקבלים דיווחים רבים של תושבים שטוענים כי באו במגע עם החולה בנגיף מעבר לשעה שצוינה על ידי משרד הבריאות, מי שבא עם אותו אדם במגע מעבר לשעה שצוינה מתבקש לפנות למשרד הבריאות".

ההודעה גרמה לבהלה רבה בקרב תושבים באור יהודה שמכירים את הגבר, בעל חנות הצעצועים בעיר. במשרד הבריאות הבהירו בהמשך כי כל מי שבא עימו במגע מתבקש להיכנס לבידוד ביתי.

הבוקר מסרה דוברות עיריית אור יהודה כי "בעקבות פניות שנעשו בשעות האחרונות אל משרד הבריאות על רקע המידע שהעברתם לנו לפיו החולה במחלת הקורונה שהה באור יהודה הרבה יותר משעה, כפי שנטען תחילה, אנו רוצים להבהיר את הדברים הבאים:

* כל מי ששהה במחיצת החולה ובא עימו במגע, כלומר היה לצידו במרחק של עד 2 מטרים ולמשך רבע שעה ברציפות - מתבקש לדווח על כך למשרד הבריאות ולהיכנס לבידוד.

* העובדים בחנות שבאו עם החולה במגע נמצאים כבר עתה בבידוד.

* אנשים שלא באו עימו במגע למעלה מרבע שעה רצופה (!), על פי הנחיית משרד הבריאות לא צריכים לחשוש.

אנו נמשיך ונעדכן אתכם בהתפתחויות ובהנחיות העדכניות של משרד הבריאות, שהוא כאמור הגוף המוסמך היחיד להוציא הנחיות בנושא", נמסר מהעירייה.

גם במועצה האזורית ברנר, שבתחומה לומד בנו של החולה, ציינו כי הבן פקד את תיכון מקיף ברנר במהלך השבוע עד שאביו אובחן. בעמוד הפייסבוק של המועצה נכתב הערב כי "צוות התיכון עומדים בקשר רציף עם משרד הבריאות ומשרד החינוך. לפי הנחיות משרד הבריאות, בשלב זה אין הנחיות נוספות. נפעל ונעדכן בתאם להתפתחויות ולהנחיות".

ראש העיר אור יהודה, ליאת שוחט, פנתה לתושבים ואמרה: "אנחנו נמצאים בקשר שוטף מול משרד הבריאות וממלאים את הנחיותיו. שימו לב, דווקא עכשיו, יש להימנע מהפצת מידע שגוי ושמועות. עקבו רק אחרי פרסומים רשמיים של משרד הבריאות ופעלו לפי ההנחיות שלהם בלבד. אני מבטיחה לכם, ככל שיהיו הנחיות חדשות, אנחנו נשוב ונעדכן. הכי חשוב - שמרו על קור רוח ואל תיכנסו ללחץ. המצב נמצא תחת שליטה וכלל הגופים הרלוונטיים עוקבים אחר ההתפתחות ומקבלים את ההחלטות הנכונות. אנחנו נמשיך כרגע בשגרת החיים הרגילה ונתפלל לבריאות טובה לכולם".

בתוך כך, אמש שוחרר יצחק ביטון, הנוסע מ"ספינת הקורונה" שאושפז בבידוד בתל השומר עם אשתו שאובחנה גם היא כנשאית. "אני מרגיש מצוין, ברוך השם", אמר ביטון בצאתו מבית החולים והוסיף כי "הכל בזכות הרופאים האלה והמחלקה הזאת".

הסינים דיווחו, כי נכון לאמש בשעה 24:00 נרשמו כ-78,497 מקרי הדבקה בנגיף הקורונה החדש, עלייה של כ-433 מקרים לעומת אתמול, כוללת 409 מקרים במחוז הוביי. מתוכם כ-2744 חולים נפטרו, וכ-32,495 חולים נרפאו ושוחררו לביתם עד כאן.

43,258 חולים מקבלים טיפול רפואי בבתי החולים, ומתוכם מצבם של כ-8346 חולים הוא חמור. נכון לרגע זה קיימים עוד כ-2358 מקרים בהם קיים חשד להדבקות.

מחוץ לסין החל הנגיף לצבור תאוצה, בדרום קוריאה חולים למעלה מ-2,200 איש בנגיף, הנגיף שהגיע גם לאירופה הדביק רבים באיטליה וגם צרפת הודיעה אמש כי מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בצרפת הכפיל עצמו בתוך יממה - והגיע ל-38 חולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר