האזינו

האדמו"ר מסאטמר: "ימין רגיל לא מספיק לחרדים?"

העובדה שהמפלגות החרדיות מבססות את קמפיין הבחירות שייערכו מחרתיים, גם על כך שהן חלק מגוש הימין ותומכות בנתניהו - עמדה במרכז נאומו התקיף של הרבי • האזינו (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
דבריו של האדמו"ר מסאטמר (תמונה: א.פ.)

בנאום שנשא האדמו"ר מסאטמר (מהרי"י) במהלך מגבית בניו יורק, הוא תקף בחריפות את המפלגות החרדיות ואת עצם ההשתתפות במערכת הבחירות שתתקיים מחרתיים.

"צריכים להודות להקב"ה", פתח הרבי את דבריו, "על שניתנה לנו הזכות להיות תלמידיו של רבינו האדמו"ר בעל ה'דברי יואל' זיע"א, שהשאיר לנו את ספריו, תורותיו ודרשותיו, בהם ביקש להיזהר ולהתרחק מרשעים".

"כפי שרואים, כבר פעם השלישית שבמדינה הציונית הולכים לבחירות, ואם פעם המפלגות החרדיות נימקו את עילת ההצבעה בבחירות כדי להילחם בצרכי הדת בישראל, הפעם אנו עדים לכך שהמפלגות החרדיות מתחרות ביניהם מי יותר ימין".

בשלב זה תקף האדמו"ר את המפלגות הללו, ואמר כי "ימין רגיל של 'כוחי ועצם ידי' כבר לא מספיק, הם הפכו להיות ימין מהדרין", והוסיף: "ברגע שלוקחים כסף ממדינת ישראל, העניין הופך להיות ל'נפשי קשורה בנפשו', בכך שהמפלגות החרדיות קשורות למפלגות הכלליות ממש".

לאחר מכן דיבר האדמו"ר על נתוני הגיוס שהתגלו כלא נכונים, וטען כי אם אכן מנין המגויסים דווקא ירד, אזי הוא "בגלל המאבק העיקש שניהלו יהודים יראי השם, בהם תלמידי הגר"ש אוירבך זצ"ל, שנלחמו במסירות נפש עזה נגד הגזירה".

בסיום דבריו ציין הרבי את הכינוס נגד 'פגעי הטכנולוגיה' בו השתתפו כ-4000 מבנות החסידות, ואת התורמים לטובת מימון הכנס הגדול שהתקיים.

האזינו לנאומו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר