שיחה נדירה במעונו

הגר"ב אלישיב ערך 'גורל הגר"א' על הבחירות: "זה מפחיד"

כיממה לבחירות נכנס כתב 'כיכר השבת' לשיחה נדירה ובלעדית במעונו של הגאון רבי בנימין אלישיב, בנו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, על הבחירות, 'הפלג הירושלמי' ו'גורל הגר"א מפחיד', כלשונו (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

פחות מיממה לבחירות, זכינו ב'כיכר השבת' להיכנס לשיחה נדירה ובלעדית במעונו של הגאון רבי בנימין אלישיב, בנו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

בתוככי החדר, על שולחן עמוס ספרים לעייפה, אנחנו רואים את הגאון רבי בנימין אלישיב רוכן על ערימת ספרים. ענוות חן של אצילות התורה נסוכה על פניו ויצוקה על שפתותיו.

בתוך לוח זמנים עמוס לעייפה זכינו לזמן קצר עם רבי בנימין שביקש להבהיר את דעת אביו מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל בנוגע לבחירות לאחר שמועות שהתרוצצו בשבוע האחרון, ובנוסף חשף בפנינו גורל הגר"א שערך בימים האחרונים לקראת הבחירות שיתקיימו מחר.

גורל הגר"א נעשה על ידי בודדים המוסמכים לעשות זאת. הוא נערך פעמים בודדות ורק במקרים נדירים. בפעם האחרונה בה עשה הגר"ב אלישיב גורל הגר"א, היה זה בעת חטיפת שלושת הנערים הי"ד.

כעת, חושף בפנינו הגאון שליט"א כי לקראת הבחירות ביצע באופן חריג גורל הגר"א שהיה לעיני הגר"ח והותיר אותו בהלם. כלשונו.

הגר"ב אלישיב: "מעשה שהיה כך היה. לפני כמה שבועות בא אלי יהודי מבוגר, אדם חשוב מאוד, אומר שיש לו כולל. הוא כל שנה נוסע לחו"ל בתקופה של שבט-אדר, יש לו שם תורמים, תכנן לנסוע גם השנה אבל יש בחירות מה הוא יעשה. אמרתי לו נעשה גורל הגר"א. בדרך כלל אני נמנע מלעשות את זה, לא פשוט איך שעושים את זה".

ר' בנימין מבקש להביא לו חומש 'במדבר' מארון הספרים. ומצביע על הפסוק שיצא בגורל הגר"א: "יֵאָסֵף אַהֲרֹן אֶל עַמָּיו כִּי לֹא יָבֹא אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר נָתַתִּי לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל עַל אֲשֶׁר מְרִיתֶם אֶת פִּי לְמֵי מְרִיבָה".

הגר"ב מספר כי ראש הכולל שקיבל את תוצאות גורל הגר"א נסע לבית הגדול ברחוב רשב"ם. "הוא הראה את זה לר' חיים אמר לו שאני עשיתי את זה", ממשיך ר' בנימין בדבריו, "ר' חיים היה ממש בהלם ואמר בשום אופן לא לנסוע. ר' חיים התחשב רק בפסוק. אם הוא חוזר לפני הבחירות אז זה בסדר, רואים על פי גורל הגר"א, חייבים לצאת לבחירות".

באורח נדיר מתייחס הגר"ב לשמועות סביב עמדת אביו מרן הגרי"ש זצ"ל: "אמרו בשם הרב אלישיב, יצא שמועה, שנתן הוראה לר' שמואל לא לבחור. אף פעם הוא לא אמר לא לבחור. כל הגדולים הרב שטיינמן היה קודש קודשים אצלו".

מה מה הביא את הרב לעשות גורל הגר"א?

"אני רואה שיש כל מיני שמועות, המצב נורא ואיום, יש הרבה מסיתים. שמעתי שהרבי מסלאנים אמר לא להצביע, היום כל הגדולים ר' חיים ור' גרשון אומרים להצביע".

לסיום נשאל בנו של הגרי"ש אלישיב על אנשי 'הפלג הירושלמי' ואמר: "וודאי שהם צריכים לצאת ולהצביע, איזו שאלה, המצב של היום נורא ואיום, גורל הגר"א זה מפחיד, אולי זה יועיל משהו".

בסיום דבריו התבטא הגר"ב אלישיב: "שיהיה מפלה לליברמן ולפמליה שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר