אולפן 'כיכר'

פאנל סוער על הממ"ח: איזו מפלגה דאגה לחרדים העובדים

הרב בצלאל כהן ועו"ד משה מורגנשטרן, התעמתו ביניהם במהלך פאנל במשדר ערב הבחירות של 'כיכר השבת' - בשאלה האם צריכים ממלכתי חרדי, ואיזה פוליטיקאי ידאג לצרכי הסטודנטים (חרדים)

(ניהול אולפן: אריאל ליבא ויוחנן בלייך • הפקה: איציק אוחנה)

זו מערכת הבחירות השלישית שהשאלה למי יצביעו החרדים העובדים מעסיקה את המערכת הפוליטית, ולא רק את המפלגות החרדיות.

יהדות התורה, ש"ס, ימינה, הליכוד ועוצמה יהודית פונים לקהל היעד שגודלו אינו ברור, בניסיון לשכנע אותם לתת את קולם עבורם.

במהלך משדר הבחירות הערב (ראשון), שעות לפני פתיחת הקלפיות, התעמתו ביניהם בדיון סוער באולפן 'כיכר השבת' הרב בצלאל כהן, ועו"ד משה מורגנשטרן - שניהם מוכרים בקהילת החרדים העובדים.

בעוד כהן הביע את דעתו נגד הצבעה למפלגות החרדיות ובעד הצבעה למפלגת ימינה, מורגנשטרן, המשולב ברשימת יהדות התורה לכנסת, במקום לא ריאלי, הביע כמובן תמיכה בדגל התורה.

בין היתר התווכחו אודות הקמת רשת החינוך הממלכתי חרדי - כאשר בציבור העובדים עלתה הדרישה לתמוך במוסדות אלו, בעוד במפלגות החרדיות מתנגדים לכך נמרצות.

הרב כהן הצהיר כי הוא מבין את התנגדות המפלגות החרדיות, שכן "העובדה שיאיר לפיד ניצל את זה להתנגחות בחינוך החרדי - הייתה איוולת".

עו"ד משה מורגנשטרן טען מנגד כי "ההנגדות אינה רק בגלל העבר, אלא גם צופה פני עתיד. מה נעשה אם בעתיד יקימו שוב ממשלת יאיר לפיד?".

כהן ציין כי "במשך שנים, מוסדות החינוך של חסידות צאנז וחב"ד היו בממלכתי דתי - ואף אחד לא פצה פה. אם יש מישהו שתדאג לחרדים העובדים, זה מפלגת ימינה".

בהמשך תמה: האם המפלגות החרדיות דואגות לתעסוקה, לחייל החרדי, לסטודנט החרדי, ולא רק בתקופת הבחירות? - ועל כך השיב מורגנשטרן: אז מי נלחם למען ההפרדה באקדמיה? המפלגות החילוניות?.

לסיום הפתיע הרב כהן כאשר אמר כי רוב החרדים העובדים מצביעים ליהדות התורה. אני החריג. אני חושב שמשה גפני לא מייצג אותנו, אריה דרעי אולי, מעט. מי שעשה למעננו רבות, הוא דווקא אלי ישי.

מורגנשטרן תקף: מדובר בקבוצת אנשים שאין להם רב שמצהירים שלא מעניין אותם. לא חוק הגיור, לא הגיוס ולא השבת - רק תקציבים וממ"חים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר