רכבת אווירית של רה"י

המסע ההיסטורי של הליטאים לקבר המייסד • תיעוד

ראשי ישיבת 'עטרת שלמה' יצאו למסע תפילה מיוחד בציונו של רבי אליעזר גורדון, ראש ישיבת טעלז • המסע ההיסטורי והמיוחד לציונו שבלונדון נערך ביום הזיכרון ה-110 של של מייסד וראש ישיבת טעלז (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

25 שנים לישיבת 'עטרת שלמה': הבוקר (ראשון) המריאה ללונדון רכבת אווירית של משלחת מיוחדת, ראשי ישיבת 'עטרת שלמה' שליט״א, ראשי הישיבות לצעירים וראשי הכוללים, למעמד תפילה לישועת הכלל והפרט, על קברו של מייסד ישיבת טעלז, הגאון הגדול רבי אליעזר גורדון זצוק"ל.

המסע ההיסטורי נערך במסגרת סדרת אירועים מיוחדת לציון 25 שנים להיווסדה של 'עטרת שלמה', והוא יוצא לדרך דווקא מהציון הקדוש בלונדון.

ישיבת 'עטרת שלמה' היא ממשיכתה של ישיבת טעלז שהוקמה לפני 140 שנה, ומורשתה התורנית המיוחדת שרדה את השואה האיומה, וממשיכה להתקיים עד היום בהיכלי התורה של 'עטרת שלמה'.

את המסע ההיסטורי והמרגש מובילים ראשי הישיבה, צאצאיו של הגר"א גורדון, הגאון רבי בנימין סורוצקין והגאון רבי חיים מרדכי אוזבנד, הגאון רבי שלום בער סורוצקין וראש הישיבה, הגאון רבי חיים פיינשטיין, יחד עם ראשי הישיבות לצעירים וראשי הכוללים שע"י ישיבת 'עטרת שלמה'.

משתתפי המסע קיבלו קונטרס שיצא לרגל המסע בשם 'פרקי דרבי אליעזר' שמביא מפרקי חייו ומפעליו הגדולים של הגר"א גורדון זצוק"ל. לקט היסטורי מיוחד ומרגש שמתאר בזעיר אנפין את דמותו הגדולה של מי שייסד את אסכולת טעלז, ובזכות ברכתו של אותו צדיק, ממשיכה להתקיים עד ימינו אנו, בישיבת 'עטרת שלמה'.

עם נחיתת הרכבת האווירית הכבודה בלונדון, נערכה עבורם מסיבת קבלת פנים מיוחדת ע"י רבני נגידי וחשובי אנגליה היהודית, כאשר לאחר מכן יצאו הנאספים כולם לציון שבפרברי העיר למעמד תפילה מיוחד ומרגש.

ציונו הקדוש של הגר"א גורדון ידוע כמקום המסוגל לישועות מעל דרך הטבע. במשך שנים רבות, יהודים רבים עולים לציון הקדוש ומעתירים שם בתפילה ורואים ישועות גדולות.

בקרב בני המשפחה מסתובבים מפה לאוזן לא מעט סיפורי מופת מפעימים על מי שעלו לציון הקדוש בעת צרה וצוקה שפכו צקון ליבם בתפילה ובתחנונים אצל הסבא הגדול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר