תיעוד בלעדי

בפתח יום הבחירות, פינדרוס ביקש מחילה על קברו של הרבי מערלוי

בפתח יום הבחירות עלה מזכ"ל דגל התורה יצחק פינדרוס, לקברו של האדמו"ר מערלוי בהר המנוחות לבקש מחילה, זאת בעקבות קפידה ישנה שהייתה לאדמו"ר על פינדרוס (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: אריה לייב אברמס)

בפתח יום הבחירות, עלה מזכ"ל דגל התורה יצחק פינדרוס, המשובץ במקום השמיני ברשימת יהדות התורה לקברו של האדמו"ר מערלוי בהר המנוחות לבקש מחילה, זאת לבקשת רבים מחסידי ערלוי, בשל מתיחות ישנה ו'קפידא' של הרבי זצ"ל על פינדרוס לדבריהם.

בשביל להבין על מה ובשל מי בקשת המחילה, חזרנו ב'כיכר השבת' 20 שנה לאחור, אז, ערב הבחירות, חתמו יצחק פינדרוס ומאיר רובינשטיין על הסכם לפיו פינדרוס - נציג המיעוט הליטאי בעיר ביתר עילית, שכמחצית מתושביה חסידים וכרבע ספרדים - ייהנה מתמיכתו המלאה של רובינשטיין בקדנציה הראשונה, ואז, אם זה יבחר בכך, השניים יתחלפו ופינדרוס יסייע לרובינשטיין לזכות בראשות העיר בקדנציה השנייה.

בתום הקדנציה הגיע הזמן לפרוע את החשבון הישן, אבל פינדרוס החליט להתמודד ראש בראש מול רובינשטיין בהוראת מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל שקבע שההסכם בטל ומבוטל.

הגרי"ש שלח את פינדרוס להתמודד שוב על ראשות העיר. לדברי פינדרוס, שותפו, רובינשטיין, הוא שביטל את ההסכם כשהודיע לו ולאחרים שלא יתמודד ורק ברגע האחרון שלף את ההסכם.

מי שהתנגד נחרצות להתמודדותו של פינדרוס הוא כ"ק האדמו"ר מערלוי זצ"ל שכבר בהתמודדות פינדרוס בפעם הראשונה הבהיר את עמדתו נגד ההתמודדות.

ברבות השנים נפוצה השמועה בקרב חסידי ערלוי, כי מאותה התמודדות נגד דעתו של הרבי, הרבי התבטא כי אין מחילה ליצחק פינדרוס, זאת למרות שהיה כפוף לרבו הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

היום (שני), בפתח יום הבחירות סגר פינדרוס מעגל ועלה על קברו של הרבי מערלוי לבקש מחילה במעמד עשרה אנשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר