פרשת כי תצא • הראשל"צ הגאון רבי שלמה עמאר עם וורט על הפרשה

מחפשים דבר תורה לשולחן שבת? מעוניינים להכיר את הפרשה ולשתף את בני המשפחה? הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר מתארח מדי שבוע ב"כיכר השבת" ומגיש דבר תורה קצר על הפרשה • צפו (כיכר לשבת)

ישי כהן | כיכר השבת |

מחפשים דבר תורה לשולחן שבת? מעוניינים להכיר את הפרשה ולשתף את בני המשפחה? הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, רבה של ירושלים, מתארח מדי שבוע ב"כיכר השבת" ומגיש דבר תורה קצר על הפרשה.

והשבוע - וורט על פרשת כי תצא.

קטע מתוך שיחתו השבועית של הראשל"צ הגר"ש עמאר:

"בפרשה כתוב 'כי תבנה בית חדש ועשית מעקה לגגך ולא תשים דמים בביתֶך כי יפל הנפל ממנו'. התורה כאן מזהירה אותנו לכאורה על דבר שהוא פרטי, נראה שזה דבר שייך לכל אדם בפרטיות בביתו, אולי שייך לעירייה ואנחנו חושבים שהתורה נותנת לנו רק מצוות מה מותר לאכול, מה אסור לדבר ומה מותר. כאן אנו למדים שהתורה מלמדת אותנו דרכי חיים, איך לשמור על החיים.

"לצערנו הרב, בדרנו אנחנו שומעים, יש איזה מכה נפוצה, גם אצל צעירים וצעירות בצבא ובחיים האזרחיים, מכה של התאבדויות, ה' יצילנו. ברוך ה' היא לא מכה מרובה ושלא תתרבה, אבל אפילו מקרה אחד צריך לזעזע אותנו עד עמקי נפשינו.

"הגענו למצב שכל כך מתרחקים מאומנה בה', כל כך לא בוטחים בה', עד שאם אדם נמצא בצרה והוא לא יודע לפתור אותה הוא הולך להתאבד, ה' ישמור. התורה אומרת 'ושמרתם מאוד', יהיה אשר יהיה אסור לאדם לשלוח יד בנפשו, הוא מאבד את העולם הזה ומאבד את העולם הבא, אין לו חלק לעולם הבא, אם הוא עשה את זה בדעת.

"איך אדם מפני צרה הוא ידוע מה תבוא אחריה?, אולי אחרי הצרה הזו תבוא הישועה הגדולה ויהיו לו חיים מאושרים, מאיפה הוא יודע?. הרי אנחנו מצומצמים מאוד בראייה שלנו, אנחנו רואים בקושי מה שיש לפנינו, אנחנו לא יודעים מה היה בעבר ומה יש בעתיד.

"התורה כאן מזהירה לא רק שלא ישלח יד בנפשו, לא רק שלא יאכל דברים שמזיקים, לא באלה התורה אומרת 'ונשמרתם' אלא אם תבנה בית חדש ועשית מעקה לגגך. ויש הלכות שלמות מה-הוא הגודל והגובה של המעקה ויש ברכה שעושים מעקה כי זה מצוות התורה".

צפו בשיחה המלאה של הראשל"צ הגר"ש עמאר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר