בהלת ה'קורונה'

החסידויות בארה"ב בהנחיות חדשות לחסידים

הרשויות בארה"ב הודיעו על הגבלת התכנסויות ל-500 בני אדם, ובעקבות כך החסידויות יצאו בשורת הנחיות חדשות לציבור החסידים, בהם עריכת מניינים נפרדים (חסידים ואנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
התגוננות (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר ההנחיות המחמירות שנקטו במרבית קהילות החסידים ברחבי הארץ, הבהלה מנגיף ה'קורונה' מגיעה גם לארה"ב, שם החליטו כמה חסידויות על הנחיות מחמירות, לאחר שהרשויות בניו יורק הודיעו על הגבלת התכנסויות ל-500 בני אדם.

בשיכון סקווירא בניו יורק צפוי להתקיים לראשונה מזה שנים רבות מניינים נוספים לתפילה, כאשר בניו של האדמו"ר יתפללו כל אחד במניין אחר, ובנוגע להשתתפות החסידים ב'טיש', הוחלט על חלוקת החסידים ל. 6 קבוצות, על מנת שהשבת תשתתף קבוצה אחת בכל טיש, ובשבת הבאה ישתתפו שלושת הקבוצות הנוספות.

בחסידות סקולען צפויים ככה"נ לבטל את 'טיש' ה'יארצייט' הגדול שצפוי להתקיים בשבוע הבא ולערוך סעודה מצומצמת ביותר.

בחסידות באבוב 45 שלחו מכתב מיוחד להורים בו מתבקשים ההורים להקפיד על היגיינה מירבית לילדיהם, ולא לשלוח ילד עם תסמיני שפעת אפילו קלים לתלמוד התורה.

המכתב שנשלח להורים בבאבוב

עוד מציינים המנהלים כי הוחלט לבצע חלוקה בהתכנסויות של הילדים, כאשר חלק ישהו בחדר האוכל, וחלק בבית הכנסת.

בחסידות 'טאהש' נערכו בשבועות האחרונים לקיום שבת התאחדות לכלל החסידים, אך בשל ההנחיות בניו יורק, שבת ההתאחדות נדחתה למועד שאינו ידוע, זאת בנוסף על איסור להתקהלות של יותר מ. 250 איש.

גם בחסידות 'פאפא' נערכו בשבועות האחרונים לקיום מסע מיוחד לקברי צדיקים באוקראינה, מסע שהיה אמור להתקיים בשבוע הבא, כולל שבת התאחדות מיוחדת, ובשל ההנחיות והחשש מפני הנגיף, המסע בוטל.

גם בחסידות סאטמר החלו לפעול לפי ההנחיות, ובמודעות נפרדות שפרסמו הלילה הפלגים השונים בחסידות, מבקשים בשם האדמו"רים מהחסידים להתפלל במניינים נפרדים, ולהקפיד מאד על הגיינה ונקיון אישי, כולל חובה להתקלח לפני הטבילה במקווה.

האדמו"ר מסאטמר (מהר"א) צפוי לערוך את תפילות השבת בביתו, ואת הסעודות יסעד הרבי עם קבוצה קטנה של בחורי החסידות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר