שבת בצל הנגיף

האדמו"ר שמר על ההוראות; חסידיו צפו בו מהחלון

שבת ראשונה אחרי הוראות המדינה על איסור התקהלות של יותר מ-100 איש, ובריכוזים החרדיים ניכרה התייחסות מעורבת: משגרה אדישה ועד קיום קפדני של כלל ההנחיות • סקירה (אנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
חסידי צאנז מביטים באדמו"ר, בעת ה'טיש' האחרון בביתו (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

בעוד שמספר הנדבקים בנגיף הקורונה בארץ עולה, ולמרות שינויים משמעותיים שבוצעו בעקבות כך ברוב הקהילות החסידיות, במהלך השבת האחרונה ניתן היה לראות אדישות גדולה להנחיות משרד הבריאות בכמה חסידויות ובחלק מהקהילות ובתי הכנסת בערים החרדיות.

בחצר הקודש בעלזא נערך השבת 'טיש', בהשתתפות אלפי חסידים, ללא שום הבדל מההשבתות הקודמות, זאת בניגוד להוראות משרד הבריאות שכזכור אסרו התכנסות של יותר מ-100 בני אדם במקום אחד.

בנוסף, בחסידות לא הורו על ביטול הלימודים בתלמודי התורה ובבתי הספר, אך מנגד גורמים בחסידות פרסמו הודעה הקוראת לציבור כן להישמע להוראות משרד הבריאות - הוראות המהוות כאמור סתירה מוחלטת להתנהגות בשטח.

עדויות שהגיעו ל'כיכר השבת' מתארות, כי בחלק גדול מבתי הכנסת ובתי המדרש של הקהילות הליטאיות בערים ביתר עילית ומודיעין עילית, לא בוצעו שינויים במספר המתפללים. היכלי התפילה נותרו צפופים ומלאים במאות בני אדם, ובחלק מהמקומות הגבאים אף הותירו את המגבות בסמיכות לברזי המים, דבר שנוגד את הוראות משרד הבריאות.

הטיש' הביתי המצומצם בצאנז

גם בחסידות פינסק קרלין לא התייחסו כלל כלל להתפשטות הנגיף, זאת בהתאם להוראה ברורה מהאדמו"ר, ובעקבות כך התפילות וה'טישים' בשבת האחרונה התקיימו כרגיל.

מנגד, ברוב החסידויות כאמור כן פעלו לפי ההנחיות שפרסם משרד הבריאות, והורו על ביטול ה'טישים' וצמצום מספר המתפללים.

בתיעוד שהגיע ל'כיכר השבת' נראה האדמו"ר מצאנז כשהוא עורך את 'טיש סעודה שלישית' בביתו, עם מספר מצומצם מאד של חסידים, כאשר חלק מהחסידים עומדים מחוץ לבניין ומביטים ברבם דרך החלונות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר