בעקבות הקורונה

בורסות אירופה צוללות ב-10 אחוזים נוספים

לאחר ההורדה החדה בריבית הפד, וברקע הבהלה העולמית בעקבות התפשטות הקורונה, שבוע המסחר באירופה נפתח עם ירידות שערים דרסטיות במסחר בבורסה (כלכלה, בעולם)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

שבוע המסחר בבורסות אירופה נפתח הבוקר (שני) בירידות שערים משמעותיות בעקבות הבהלה העולמית בשל התפרצות נגיף הקורונה.

הודעת הפד אתמול על הורדת הריבית מטווח של 1%-1.25% ל-0%-0.25%, והזרמה של 700 מיליארד דולר לשווקים באמצעות רכישות אג"ח, גרמו לצלילת תשואות האג"ח.

על פי הדיווח באתר כלכליסט, מדד דאקס נחתך ב-8.8%, קאק נופל ב-10%, פוטסי מאבד 9.8%, מילאנו יורד ב-8%, מדריד ב-9%; היורו מזנק ב-0.7% ל-1.119 דולר, הפאונד עולה ב-0.6% ל-1.235 דולר.

בנוסף, חברת שירותי התיירות Tui צוללת ב-36% בלונדון; בבנקים הבריטיים - ברקליס צונח ב-12.5%, RBS ב-9%, לוידס ב-12%, HSBC ב-7%; דויטשה בנק צונח ב-10% בפרנקורט, קרדיט סוויס נופל ב-7.5% בציריך, קרדיט אגריקול וסוסיייטה ג'נרל מאבדים 8.9% בפריז, יוניקרדיט נופל ב-9% במילאנו ובנקו סנטנדר נחלש ב-6% במדריד.

בתחום חברות התעופה, הניזוקות בשל מיעוט הטיסות מחשש לקורונה: לופהאנזה צונחת ב-11%, אייר פראנס ב-18%, IAG ב-28%, איזיג'ט ב-31%.

דודי רזניק, אסטרטג הריביות של לאומי שוקי הון הסביר כי "בדומה למה שראינו לפני כ-10 ימים עם ההפחתה של הריבית בכחצי אחוז - השווקים משדרים אי אמון במהלך של הפד: המסחר בחוזים העתידיים בוול סטריט נעצר במהלך הלילה לאחר ירידה של 4.5%. במסחר באסיה המדדים יורדים בכ-2-4 אחוזים והבורסה של סידני יורדת בלמעלה מ-9 אחוזים".

"השוק משדר שהכלים שהיו טובים ל-2008 לא רלוונטיים להיום, ומה שנדרש הוא צעדים פיסקליים מאוד נרחבים. מה שדומיננטי בשווקים הוא הפחד הגדול מההשפעה הריאלית של הנגיף ולכן השוק מסתכל יותר על הצעדים שנוקטות הממשלות מאשר על הבנקים המרכזיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר