הסוף לאיחוד

ח"כ אורלי לוי מבקשת להתפצל לסיעת יחיד

לאחר שהחליטה שלא להמליץ על בני גנץ לראשות הממשלה בשל התנגדותה לממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת, הגישה היום בקשה רשמית לפיצול (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

יממה בלבד לאחר השבעת הכנסת ה-23, הגישה היום (שלישי) ח"כ אורלי לוי אבקסיס בקשה להתפצל רשמית לסיעת יחיד, ולא להישאר במסגרת האיחוד עם העבודה-מרצ.

שלשום החליטה לוי-אבקסיס שלא להמליץ על בני גנץ לראשות הממשלה, בניגוד לעמדת שותפיה למפלגה, וזאת בשל התנגדותה לממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת.

כזכור, לוי הודיעה כי לא תתמוך בממשלה הנשענת על בל"ד והרשימה המשותפת. עוד הודיעה כי היא אינה מחוייבת עוד לברית שכפו עליה ועל עמיר פרץ עם מפלגת מרצ.

"מדאיגה העובדה שהחלטות מרחיקות לכת כמו משא ומתן עם הרשימה המשותפת, לרבות בל"ד, מתקבלות בחוג מצומצם מאוד הסובר שקביעותיו תחייבנה את כל חברי הכנסת השותפים לגוש. אני מבהירה: אותי זה לא מחייב".

חברת הכנסת הדגישה: "לא אתמוך בממשלה הנשענת על בל"ד והרשימה המשותפת ואינני רואה עצמי מחויבת עוד לשותפות עם מפלגת מרצ, שנכפתה עליי ועל עמיר פרץ שותפי, בלחץ גורמים רבים בראשם כחול לבן. אמרתי זאת לפני הבחירות ואני אומרת זאת אחריהן".

בתגובה קראו לה במפלגת מרצ להתפטר. יו"ר המפלגה, ח"כ ניצן הורוביץ אמר כי "אורלי לוי-אבקסיס צריכה להחזיר את המנדט. דבריה הערב חסרי אחריות ומקוממים. לאורך כל מערכת הבחירות, חברי העבודה-גשר-מרצ, כולל לוי-אבקסיס עצמה, הבהירו את תמיכתם בהקמת ממשלה צרה בראשות גנץ ובתמיכת הרשימה המשותפת. התנערות מהבטחה זו היא יריקה בפרצוף המצביעים".

"עליה לפנות את מקומה בכנסת שקיבלה בזכות מצביעי השמאל לנציג הבא ברשימה המבטא את עמדת הרשימה ומצביעיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר