עדיף אקמול

חולים בקורונה? לא להשתמש באדויל ונורופן

שר הבריאות הצרפתי מסר כי חולי קורונה עדיף שלא ישתמשו בתרופות מסוג איבופרופן, המוכרות בשמות המסחריים אדויל ונורופן. על פי הדיווח הן עלולות להחמיר את המצב (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

שר הבריאות הצרפתי המליץ בסוף השבוע שעבר לחולי קורונה, המראים סימפטומים של המחלה, להימנע מלהשתמש בתרופות מסוג איבופרופן, המוכרות בשמות המסחריים נורופן, אדויל ואדקס. על פי דבריו, התרופות האלה עלולות להחמיר את ההשפעות של הנגיף. היום נמסר כי בארגון הבריאות העולמי בודקים את הדבר וממליצים בינתיים להימנע משימוש בתרופה למי שחשוד כחולה בקורונה.

השר המליץ ליטול תרופות מסוג פראצטמול בלבד". תרופות אלה מוכרות בשמם המסחרי אקמול, דקסמול, אברולט, אברול, פראמול, נובימול, רוקמול, פנדול ומכבימול. יצוין, כי פראצטמול היא תרופה העלולה לגרום לנזק בכבד במידה והיא נלקחת בכמות גדולה מידי.

שר הבריאות הצרפתי אמר בנוסף, כי כי מומלץ למטופלים שכבר מקבלים תרופות מסוג איבופרופן, להתייעץ עם הרופא שלהם בנוגע להמשך הטיפול.

על פי השר, "חום הוא תגובה נורמלית של הגוף למחלה, והוא גם סימן אזהרה". עוד הוסיף ווראן כי "טשטוש תגובת המערכת החיסונית באמצעות כדורים מדכאי חום, יכול לפגוע לא רק בתגובת הגוף, אלא גם להסוות את חומרת המחלה, דבר שיכול להוביל לעיכוב באיבחון ובטיפול בנגיף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר