חשיפה

חשש בכת לב טהור; "כל אבא יהרוג את בניו"

בכת לב טהור שבגואטמלה, חוששים בימים האחרונים מפני מבצע ישראלי להחזרת אזרחיה ארצה • אחד ממנהיגי הכת הורה שאם הציונים יבואו לכאן, כל אבא יהרוג את בניו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה, מתוך טוויטר)

חברי כת לב טהור שבגואטמלה טוענים כי לפי מידע שיש ברשותם, מדינת ישראל עומדת לחלץ את הילדים והמשפחות בעלות האזרחות הישראלית השוהים שם, ולהחזירם ארצה.

לפי טענותיהם, זו הסיבה לכך שבעבר אף ניסו לבקש מקלט מדיני מאיראן - אך כעת, לדבריהם, חששם מאומת יותר כעת.

על פי החשש, יש גורמים בישראל שהחליטו הפעם להתמקד בפירוק הכת, כחלק מכך, אף הגשת כתב האישום נגד הרב אלעזר רומפלר, החשוד במעורבות בניהול הכת.

בני הקהילה בגואטמלה, קיבלו בימים האחרונים הוראה ממנהיגי הכת: "אם הציונים יגיעו לכאן, על כל ראש בית אב להרוג את ילדיו ובני משפחתו".

את הצעד החריג הסבירו בטענה כי אם הילדים יגיעו לישראל, הציונים יעשו את הכל על מנת להעלים מהם את סממני היהדות ולהשכיחם תורתם.

יצוין כי לא מדובר בפעם הראשונה שחברי הכת מקבלים הודעה מחרידה זו מראשי הקהילה הקיצונית והמסוגרת.

לפני כשנה וחצי, עלה לבמת בית הכנסת אחד ממנהלי הקהילה בשם יעקב נחום וינגרטן, ומסר הוראה דומה בשם נחמן הלברנץ, בנו של המנהיג המנוח של הכת הקיצונית.

בתקופה האחרונה, הצליחו מספר משפחות לעזוב את הכת הקיצונית, מה שגרם להם להסתגר עוד יותר ולהחמיר על אלו שעדיין נשארו בקהילה.

מצד שני, יש גורמים בתוך הנהלת כת לב טהור, שמנסים בתקופה האחרונה ליצור קשר עם אנשי תקשורת בכירים בישראל, בניסיון לשפר את תדמיתם הציבורית, ולהסביר את התנהגותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר