בתנאים מגבילים

"הוא רק המנקה": שוחרר החשוד מחתונת הקורונה

בית המשפט בירושלים שחרר היום את החרדי שנעצר בחשד למעורבות בניהול החתונה רבת המשתתפים בעיר בית שמש, בכפוף להקפדה מהיום על הנחיות משרד הבריאות (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

בית משפט השלום בירושלים שחרר היום (חמישי) חשוד שנעצר בחשד לארגון החתונה של נכדי האדמו"רים בעיר בית שמש, שנערכה שלשום בהשתתפות מאות בניגוד להוראות משרד הבריאות.

נציג המשטרה דרש את שחרור בתנאים מגבילים הכוללים מעצר בית, בעוד מייצגו, הרב שמעון שישא מעסקני העדה החרדית, דרש לשחררו ללא כל הגבלה. בסופו של דבר, שוחרר בתנאים מגבילים חלקיים.

במהלך הדיון אמר נציג המשטרה, כי אלו הדרישות שלהם לשחרורו: הקפדה מלאה וברורה של הוראות משרד הבריאות בעניין התקהלות וזה למשך 180 ימים אלא אם כן הוראות אלו יתבטלו קודם לכן והחלטה זו תבוטל לפי המוקדם מבניהם.

בנוסף, מעצר בית מלא בפיקוח עד ליום 25.3.2020, וכי המשיב יפקיד סך 2,500 ש"ח ויחתום על התחייבות עצמית בסך 10,000 ש"ח וערב צד ג' בסך 10,000 ש"ח.

הוא הסביר כי "הבקשה לשחרור בתנאים באה לאור כך שהמשיב חשוד בארגון חתונה רבת משתתפים בניגוד לצו בריאות העם ויש חשד להפצת המחלה ברשלנות. עצם ההתכנסות בחתונת רבת משתתפים, ראיתי סרטון והיו למעלה ממאה איש רוקדים צפופים תוך רמיסת תקנות בריאות העם ומדובר באנשים שומרים מצוות שעוברים על מצוות ונשמרתם לנפשותיכם".

הרבנית קוק: בבתים אלו לא ייכנס ה'קורונה'

מנגד, הרב שישא טען כי "מדובר בלא יותר ממנקה ומסדר שולחנות בבית כנסת שהוא לא אחראי ולא מוסמך לתת את המקום. לפי הוראות משרד הבריאות הוא הסכים שיקיימו במתכונת מסוימת לפי משרד הבריאות והוא לא היה במקום ולא היה מעורב. מדובר במעצר שווא ויש לשחררו לאלתר ללא תנאים".

השופט אלעזר ביאלין קבע כי אין כל הוכחה לכך שהיה מיוזמי ומארגני החתונה, "הוא נעצר ונחקר. הוטחה לו טענות זו והוא מסר כי גורמים שהיו אחראיים על האירוע פנו אליו והוא אישר את עריכת החתונה בבית כנסת בו הוא גבאי בתנאי שהחתונה תיערך בהתאם להנחיות משרד הבריאות".

"הראיות מלמדות שבפועל בבית הכנסת האמור נערכה חתונה רבת משתתפים שאכן יש בה כדי לסכן את הציבור באופן חמור, אך מלבד השתתפותו של המשיב באירוע שלעצמו לא ניתן לקשור את המשיב לארגון החתונה".

ולכן קבע על שחרורו בתנאים המגבילים הבאים: הקפדה מלאה וברורה של הוראות משרד הבריאות לעניין התקהלות וזאת למשך 180 ימים או מוקדם יותר ככל שהוראות אלה יבוטלו, לפי המוקדם מבניהם.

בנוסף, התייצבות לחקירה או משפט בכל עת שיידרש. ולהבטחת התנאים המשיב יחתום על התחייבות עצמית בסך 10,000 ש"ח. אם לא יעמוד בתנאים יובא בפני שופט בתוך 24 שעות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר