חשיפת 'כיכר'

בד"צ העדה החרדית נגד הקצאת מלונות ה'קורונה'

רבני הבד"צ טוענים כי המלונות שהוקמו עבור חולי הקורונה, אינם מותאמים עבור הציבור החרדי ולכן ביקשו מכך מי שיכול לסייע, להקים מלוניות נפרדות עבור המבודדים החרדים (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכניסה למלון בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: בד"צ העדה החרדית יוצא למלחמה נגד שהות חולי קורונה חרדים במלונות שהוקצו לשם כך, זאת לאחר שהם לא מותאמים למגזר החרדי.

שר הביטחון נפתלי בנט, יזם את הפרויקט לפיו ישכנו חולי קורונה במצב קל, ואת אלו שזקוקים להיות בבידוד בבתי מלון ייעודים שהוכשרו לשם קליטתם.

בבתי המלון המבודדים שוהים במשך מספר שבועות עד להחלמה מלאה. הכשרת בתי המלון נועדה למנוע את העומס על בתי החולים בטיפול בחולים הקלים יחסית, ולמנוע הידבקות המונית של האוכלוסייה.

חדר במלון אליו הוכנסו הבוחר בחורים מחב"ד (באדיבות המצלם)

המהלך זכה לשבחים רבים מקיר לקיר של גורמי המקצוע והרפואה בישראל. אך הבעיה היא, שחג הפסח בפתח ובין המבודדים ישנם יהודים חרדים רבים, חלקם הוכנסו כבר הבוקר לבידוד לאחר ששבו מארה"ב ונשלחו למלונות שאינם הולמים את צרכי המגזר החרדי - באופן כללי, ובפרט בחג הפסח.

במכתב, המתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת' פונים רבני הבד"צ לכל מי שיכול לסייע, בקריאה שיקצו בתי מלון בכשרות מהודרת מתוך המלונות החרדים המתאימים לכלל הציבור החרדי המהדרין מן המהדרין, עבור החולים השוהים בבידוד.

במכתבם כותבים הרבנים: "באשר נשאלנו על ידי כמה ממורי ההוראה, בוודאי שאין לסמוך על ענייני הכשרות במקומות הנ"ל ובפרט בהלכות הפסח שהם מן החמורות ממש, ולכאורה צריך לבדוק אם בכלל ראוי הדבר כדת מבחינת אווירת המקום וכדו', ובוודאי שאין לנו כל פיקוח על מקומות הנ"ל".

"ובקשתנו לכל מי שבידו לעשות, לפעול ככל האפשר שיהיה מקום נפרד וראוי לנדבקים מציבור שומרי התורה ויראי ד', שיהיה מפוקח וכשר בתכלית ההידור, ובוודאי רק בהתקיים דבר זה יהא ניתן להורות כל החולים מאנ"ש להיות במקומות אלו שהם ראויים ללא מכשול".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר