750 חבריו - לבידוד

חולה ראשון בעיר מודיעין עילית; בחור ישיבה

נדבק בטלז סטון: תלמיד ישיבת 'וולפסון', הוא תושב מודיעין עילית הראשון החולה בקורונה; במהלך השבת הוא התבשר על כך בטלפון • 750 חבריו, וראש הישיבה, ייכנסו לבידוד (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכניסה לעיר החרדית (ארכיון כיכר השבת)

הקורונה הגיע למודיעין עילית: חולה ראשון בנגיף המשתולל נחשף היום (שבת) בעיר החרדית. בעקבות כך, כל תלמידי ישיבתו, נתיבות חכמה ('וולפסון'), קיבלו הוראה להיכנס לבידוד, בהתאם לנהלי משרד הבריאות.

ל'כיכר השבת' נודע, כי אחרי חג הפורים האחרון החל בחור בן 21, תלמיד בישיבה שבשכונת בית וגן בירושלים, לחוש ברע.

העובדה כי הרגשתו הגופנית של הצעיר כללה את תסמיני הקורונה, הדאיגה עד מאוד אותו ואת משפחתו המתגוררת במודיעין עילית, ובשל כך הם פנו למוקד מד"א והזמינו בדיקה לבירור הענין.

כהוראת פוסקי ההלכה, השאירו בני המשפחה את מכשיר הטלפון בביתם פעיל, ובמהלך השבת הזו הגיעה שיחה מגורמי המקצוע האחראים, שאישרה: הנגיף התגלה בגופו.

ל'כיכר השבת' נודע, כי הבחור נדבק בנגיף, בעת שאסף כסף לישיבתו בישוב טלז סטון, וביקר בבית המשפחה בה אובחנו בהמשך כמה וחולים.

עוד נודע, כי למרות העובדה שגם מודיעין עילית נכנסת כעת לראשונה למועדון המפוקפק של הערים המסומנים ב'מפת הקורונה', אין לתושביה מה לדאוג, משום שהוא לא הסתובב ברחובות העיר.

קצין משטרה משבח את תושבי העיר, בראיון ל'לבריאות' (ניהול אולפן: אריאל ליבא)

לעומת זאת, 750(!) חבריו לישיבה של החולה, כאמור כן נכנסים לבידוד, משום שהוא היה לצידם יום אחד לאחר שחלה, בעת חגיגות הפורים.

ואלו המקומות בישיבה, בהם בוודאות שהה הבחור החולה בקורונה: בבית המדרש, באזור של בני ה'קיבוץ', בחדר אוכל של הקיבוץ ובתפילת שחרית במנין של השעה 09:00.

מעבר להנחיית הבידוד לכלל תלמידי 'נתיבות חכמה' ולראש הישיבה הגר"ד וולפסון - גם אם לא היו במקומות שצוינו - נמסר להם הערב: "כל בחור שמרגיש מעט לא טוב, שייצור קשר מיידי עם מד"א".

ראש הישיבה הגאון רבי דניאל וולפסון (ארכיון כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר