הושג הסדר

גם המורים החרדים יקבלו שכר על ימים אלו

מעמדם של המורות והמורים החרדים יושווה לאלו שבמוסדות החינוך הממלכתיים, כך שכולם יקבלו את שכרם המלא ב'חופשת הקורונה' הנוכחית; כך סוכם, בתום מאבק קצר (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מורים חרדים. אילוסטרציה (באדיבות: ישורון תורג'מן - קול ברמה)

לאחר מאבק קצר, סוכם בשעה האחרונה (שני) כי מעמדם של עובדי ההוראה החרדים יושווה לאלו שבמוסדות החינוך הממלכתיים, כך שכולם יקבלו את שכרם המלא ב'חופשת הקורונה' הנוכחית.

לשכת יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני מודיעה, כי מוסדות החינוך החרדיים יושוו למוסדות החינוך הממלכתיים. "הסיכום שלהם לגבי השכר יחול גם על המוסדות החרדיים במוכש"ר ('מוכר שאינו רשמי') ובתרבותי-ייחודי", נכתב.

בלשכת סגן שר החינוך מאיר פרוש הוציאו אף הם הודעה המלמדת כי מי שפעל בנושא זה הוא. בהודעה נכתב: "אנו פועלים ללא לאות, מרגע התפרץ משבר הקורונה, להביא פתרון מיטבי וממקסם לכלל התלמידים, לעובדי ההוראה ולמוסדות הציבור".

"במהלך הישיבות הרבות, יחד עם מנכ"ל משרד החינוך ובכירי האוצר, סוכם עם משרד האוצר שמוסדות החינוך החרדיים במוכש"ר ובתרבותי ייחודי, יתוקצבו כפי שנחתם עם הסתדרות המורים והאוצר ובמטרה אחת שלא להוציא את עובדי החינוך לחל"ת. לאחר האישור העקרוני של האוצר, הנהלת משרד החינוך ממתינה לאישור הסופי של האוצר למתווה זה, בכדי שיוכלו כולם לקבל את שכרם לקראת חג הפסח", מסתיימת ההודעה.

כזכור, לפני מספר ימים משרד האוצר והסתדרות המורים הגיעו להסכמה, לפיה המורים יפסיקו לעבוד מהבית, וימי עבודתם יקוזזו - כך שהם יצטרכו להגיע לבתי הספר בזמן חופשת החגים הבאה או בזמן החופש הגדול. כמו כן, המורים יקבלו את השכר עבור הימים שעבדו עד כה מתחילת ההשבתה של מערכת החינוך.

אלא שהחרדים מה'מוכר שאינו רשמי' וממוסדות חרדים נוספים לא הוזכרו בהסכם זה, תוך אפליה קשה של עשרות אלפי המורות והמורים החרדים.

דברי ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין על המצב (באדיבות משה שמש)

כמו כן, בסיכום שהושג לפני מספר ימים ין האוצר להסתדרות המורים נכתב כי ההסכם לשכר שוטף של עובדי הוראה לחודש מרץ, הוא רק לאלו המאוגדים בהסתדרות המורים של המדינה.

בעקבות כך, במוסדות הללו חששו, כי אם מעמדם לא יושווה לזה של שאר מוסדות החינוך במדינת ישראל, עובדיהם יוצאו לחופשה ללא תשלום.

במכתב חריף שנשלח מטעמם לראש הממשלה, שר החינוך וח"כ משה גפני נכתב: "לא יתכן להפלות בין דם לדם. דמם של המורים והגננות במוסדות המוכש"ר אינו פחות אדום מדמם של המורים המאוגדים ב'הסתדרות המורים'".

כעת כאמור הודיע ח"כ גפני, כי לאחר פעילות אינטנסיבית הושג הסכם, כך ששכרם של המורות והמורים החרדים יושווה לאלו של החינוך הממלכתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר