המאמצים הועילו

נתי חדד יועבר לישראל מהכלא התאילנדי

לאחר יותר משנתיים בכלא בתאילנד, נתי חדד, הישראלי שסייע לתיירים הישראלים באי קוסומוי יועבר לישראל לאחר בקשתו של נשיא המדינה רובי ריבלין ממלך תאילנד (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המעצר של נתי חדד (צילום: מתוך khaosod.co.th)

הישראלי, נתי חדד, ששהה בכלא התאילנדי במשך יותר משנתיים, יועבר לישראל וימשיך לרצות את עונשו בכלא הישראלי המשופר בהרבה. ההחלטה התקבלה לאחר שנשיא המדינה, ראובן ריבלין, פנה למלך תאילנד בבקשה לאפשר את העברתו של חדד. ריבלין ביקש להודות למלך ולכל הגורמים שסייעו בקידום המהלך, אותו הובילה ח"כ איילת שקד.

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד דיווחה בטוויטר על הבשורה: "‏בשורות משמחות מאד. נתי חדד אחרי עבודה קשה של כמעט שנתיים של נשיא המדינה ושלי חוזר לישראל".

כזכור, נעצר חדד לפני כמעט שלוש שנים בפשיטה של הרשויות בתאילנד, חיילים, שוטרים ואנשי משרד הבריאות, על מספר עסקים ישראליים באי קוסמוי וכן על בית חב"ד המקומי. חדד, בן 34 שהקים את חברת "קוסמוי חילוץ והצלה", נעצר לאחר שבמרפאה שניהל נמצאו כלי נשק. לפי החשד של הרשויות, עבריינים ישראלים פעלו מהמקום כדי לסחוט דמי חסות מבתי עסק.

לפי הדיווחים של כלי תקשורת מקומיים בתאילנד, אזרח זר שמתגורר באי העביר למשטרה סרטון בו נראה ישראלי, לטענתו, דורש "פרוטקשן" מבעליו של עסק זר באי.

בפשיטה תפסו הרשויות אקדח, 85 כדורים, אפוד מגן של המשטרה, שלושה מכשירי רדיו ומסמכים שונים. גם תרופות וציוד רפואי שהיו במרפאה, הוחרמו והועברו לבדיקה.

הנשק שנתפס (צילום מתוך khaosod.co.th)

בני משפחתו של חדד התגייסו כדי לסייע לו ואף גייסו סכומי כסף גדולים בניסיון להשפיע על מערכת המשפט התאילנדית, אך ללא הצלחה רבה.

חבריו של חדד טענו כי הוא הופלל על ידי גורמים אחרים בשל סכסוך מתמשך ביניהם בעקבות מועדון שפתח וכי כלי הנשק שנתפסו אצלו הושתלו על ידם.

האפוד המשטרתי (צילום מתוך khaosod.co.th)

חכ"ל לשעבר אורן חזן, שהיה ממובילי המאבק בכנסת ומחוצה לה לשחרורו של חדד מסר: "שמח שאחרי שנתיים של מאבק עיקש נתי חוזר לישראל. שוחחתי עכשיו עם אמו נורית ובני המשפחה שהודו לי, השמחה שם מאוד גדולה. הסברתי להם שלא צריך למהר לפתוח שמפניה ולא צריך להודות לי שכן המאבק אומנם תם אך לא נשלם. אחרי הכל נתי אסיר והוא לא משתחרר מחר ועולה על מטוס אלא צריך להמשיך להפעיל לחץ כדי שהמדינה תטיס אותו חזרה הביתה. אמשיך עד שנתי ישוב הביתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר