צפו בתיעוד

"נאצים" ואלימות: ערב סוער במאה שערים

המשטרה פשטה הערב שוב על השכונה הקיצונית בירושלים, אך הפעם - מרבית החנויות היו סגורות, מה שכמובן לא מנע מהם לדחוף בכוח נשים, ומהקיצונים - לתקוף אותם (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המשטרה ממשיכה בפעילותה לאכוף את קיום התקנות לשעת חירום בשל התפשטות נגיף הקורונה, והערב (שלישי), שוב פשיטה סוערת על שכונת מאה שערים בירושלים.

בניגוד לפעמים קודמות, הפעם נראה כי מרבית החנויות האמורות להיות סגורות בהתאם לחוק, אכן היו נעולות, אך הדבר לא מנע מהשכונה הנפיצה להתלקח שוב.

הקיצונים תקפו שוטרים, שוטרת דחפה אישה באלימות בכניסה לחנות נעליים, הקיצונים צעקו קריאות גנאי ו"נאצים" לעבר השוטרים, והכוחות עצרו אדם שלטענתם זרק אבנים.

ל'כיכר השבת' נודע כי בשעות האחרונות, יש יוזמה של עסקנים בשכונה ליישר קו עם משרד הבריאות ולהקפיד על קיום ההנחיות בכל העסקים, כולל הבודדים שעדיין נותרו פתוחים גם הערב.

גורמים בקרב הקיצוניים בשכונה אמרו הערב ל'כיכר השבת': "אנחנו שומרים על הכללים, גם בחנויות וגם במקווה - אבל אנחנו יודעים שאם נקבל את הקורונה, זה מאת ה' ולא בגלל משרד הבריאות".

"כל מי שצריך להיות בבידוד - נמצא בבידוד", טוענים העסקנים שאומרים כי בכל זאת, "יש כמה בודדים שלא שומרים על הכללים. אנחנו לא באיטליה, וזה זכותם".

גם בשטיבלך שומרים על הכללים?

"כן, אבל אם יבואו עוד כמה אנשים ויצטרפו למניין של עשרה מתפללים, לא נגיד להם לצאת. גם אם יתפללו עשרים אנשים ביחד, עדיין, התפילה היא שתציל אותנו - יותר מכל ההנחיות".

ומדוע דווקא במאה שערים נכנסת המשטרה בכוחות גדולים כדי לאכוף את הכללים? בקרב התושבים יש הטוענים לפרובוקציה מכוונת, אך במשטרה מסבירים אחרת.

גורם במשטרה אומר ל'כיכר השבת' כי הם נאלצים להגיע בכוחות מתוגברים, כי מניסיון, בשכונה תוקפים שוטרים. "אנחנו נוהגים שם, בדיוק כמו במקומות אחרים".

"אנחנו יודעים שזה לא מצטלם טוב", מוסיף הגורם המשטרתי, "אבל אין לנו ברירה. לא כולם במאה שערים שומרים על הכללים, ואם לא נאכוף אותם - נגיע למצב של קטסטרופה".

הבכיר במשטרה פונה לתושבים: "אתם רגילים שאנחנו באים כדי לעצור אתכם, אבל בימים אלו אנחנו כאן כדי לשמור על הבריאות שלכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר