שימו לב:

כחלק מה'סגר', מהערב: יציאה מהבית לקניית מזון רק פעם ביום

חשש מ'התנפלות' המונית של אזרחים על מדפי המרכולים ברחבי הארץ, בניסיון להצטייד בכמות מזון מספקת, לקראת המצב החדש שייכנס לתוקפו הערב, שיכלול הגבלות חמורות על קניית מזון (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
היסטריה בסופרמרקטים. ארכיון (צילום: כיכר השבת)

בישיבת הממשלה שהסתיימה לפנות בוקר (רביעי), בה הוחלט על התקנות הדרמטיות החדשות שיטילו בישראל, החל מהערב, מעין סגר בגלל נגיף הקורונה, הוחלט להוסיף להן סעיף הקובע כי יציאה מהבית לשם קניית מזון תותר רק פעם אחת ביום בלבד, ורק על ידי בן משפחה אחד.

בעקבות כך צפויה במהלך יממה זו 'התנפלות' המונית של אזרחים על מדפי המרכולים ברחבי הארץ, בניסיון להצטייד בכמות מזון מספקת, לקראת המצב החדש שייכנס לתוקפו החל מהערב בשעה 20:00.

על פי דיווחים בכלי התקשורת, ההחלטה המדוברת נפלה לאחר במהלך ויכוח שפרץ בין השרים בנושא זה, כאשר רבים מהם ביקשו לקבוע תקנה חמורה זו של קניית מזון כה מוגבלת.

שר הפנים אריה דרעי הסביר, כך לפי כתב 'חדשות 13' ברק רביד: "אנשים הולכים למכולת 10 פעמים ביום. כמו טקס. וזו לא המטרה..". השר יובל שטייניץ הוסיף: "מספיק פעמיים בשבוע בשביל קניה מרוכזת בסופרמרקט".

מנגד, השרה גילה גמליאל תקפה את הגישה הזו ואמרה: "אולי במשפחת שטייניץ זה יעבוד. בהרבה משפחות אי אפשר לעשות קניה מרוכזת". אך כאמור, בסופו של דיון התקבלה הגישה המחמירה של שאר השרים.

כזכור, שאר ההגבלות שנקבעו, וייכנסו אף הן לתוקפן הערב, כוללות איסור יציאה מהבית לזמן רב ולמרחק של יותר מ-100 מטרים, אלא לתפילה, לחתונה, להלוויה או לברית - שייערכו רק במקום פתוח, בהשתתפות של עד עשרה אנשים במרחק של שני מטרים אחד מהשני, או למקווה נשים בהגבלה לקבוצות של חמש, ולצורך רפואי, הפגנה, הליך משפטי וטיפול במסגרת רווחה.

כלל בתי הכנסת ומקוואות הגברים ייסגרו, כמו שאר החנויות - מלבד כאלו המיועדות לממכר מזון או לתרופות.

ה'סגר' החדש יימשך על פני שבוע ימים, ומי שייתפס על ידי שוטרים הפרוסים ברחובות כמפר אותו, ייענש במאסר של עד חצי שנה או בקנס כספי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר