נלחמים בנגיף

הרבנים הראשיים הורו לסגור את בתי הכנסת

הרבנים הראשיים לישראל, הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, פסקו בצהריים כי בהתאם להנחיות משרד הבריאות יש לסגור את כל בתי הכנסת במדינת ישראל (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרבנים הראשיים (צילום: יעקב כהן)

הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, פסקו בצהריים (רביעי) כי בהתאם להנחיות משרד הבריאות יש לסגור את כל בתי הכנסת במדינת ישראל.

תחת הכותרת "עת צרה היא ליעקב", כותבים הרבנים הראשיים: "לאור ההנחיות האחרונות של הממונים על המאבק בנגיף הקורונה, הננו להודיע כי מהיום ועד להודעה אחרת, אין לקיים את התפילה בציבור בתוך בתי הכנסת.

"ציבור המתפללים, שלא ימנה יותר מעשרה, יתפלל בחוץ במקום פתוח, אם אפשר בסמוך לבית הכנסת. זאת תוך שמירה על ריחוק של שני מטר בין איש לרעהו. ניתן להוציא ספר תורה לרחובה של עיר|.

"הננו להבהיר", מדגישים הרבנים: "גם התפילה המיוחדת שנועדה להיום, ערב ראש חודש ניסן, תערך באותו אופן, בציבור של עשרה מתפללים, במרחק ומחוץ לבתי הכנסת"

לדבריהם: "אם לא קיימת אפשרות כזאת, יתפלל כל אחד ואחד בביתו, אבל ראוי לקבוע זמן תפילה אחיד לכל באי בית הכנסת".

הגר"י יוסף והגר"ד לאו קוראים לציבור: "להקפיד על ההנחיות שניתנו ע"י הנהלת משרד הבריאות, לא רק בנוגע לבתי הכנסת אלא גם בשאר הנושאים, קניות וכדו'. כמו כן מי שהוא בחשש סיכון כלשהו אסור לו לצאת מביתו גם לצורך תפילה בציבור".

בסיום מכתבם הוסיפו הרבנים "אנו מבקשים מכולם להמשיך לעתור ולהתפלל לרופא כל בשר שישלח מהרה מזור ומרפא לכל הזקוקים לכך, ונוסיף לבקש שבמהרה "כתר יתנו לך" ו"יחד כלם קדשה לך ישלשו" ויתקיים בנו 'והופע בהדר גאון עוזך על יושבי תבל ארצך וידע כל פעול כי אתה פעלתו ויבין כל יצור כי אתה יצרתו'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר