משבר הקורונה

בדיקת 'כיכר': האם יהיה לנו עוף מהודר לפסח?

בעקבות איסור כניסת העובדים הפלסטינים לעבודה בישראל, עלה חשש למחסור בעופות טריים לקראת פסח. גם אם לא יהיה מחסור, בחלק מהמשחטות מצהירים: נעלה מחירים (חרדים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
תיעוד מיוחד: שחיטת עופות בצל ההגבלות (צילום: באדיבות המצלם)

בקרב הציבור בישראל, שורר זה זמן רב חשש בעקבות מחסור צפוי במוצרי מזון בישראל. ראש הממשלה ובכירי המדינה אומנם מצהירים כי לא צפוי מחסור, אך ההמונים מסתערים על החנויות.

הרבנות הראשית הבהירה השבוע כי לא צפוי מחסור במוצרי בשר. אך מה קורה בכשרויות המהדרין, שהציבור החרדי מקפיד לאכול מהם? 'כיכר השבת' בדק.

בבד"ץ העדה החרדית אומרים ל'כיכר השבת' כי במשחטות פועלים כרגיל, וכי לא צפוי כל מחסור במוצרי עופות לפני החג.

לגבי שחיטת בשר, מתברר כי את הכמות המספקת לחג הפסח כבר שחטו לפני פורים, ולמרות שלא שחטו מאז, אין צפי למחסור. בישראל, גם ערכו שחיטת בשר השבוע, ולכן אין חשש.

בבד"ץ קהילות אומרים ל'כיכר השבת' כי יש אומנם מחסור בחנויות, אך בעיקר החוסר הרגיל שיש בחנויות בימים אלו של ערב פסח.

נתניהו: יש מספיק מזון בישראל (צילום: לע"מ)

גורם ב'קהילות' הסביר כי הם "עושים מאמצים גדולים להמשיך את השחיטה, תחת ההוראות של משרד הבריאות, כדי לספק לדורשי הכשרות המהודרת עופות ובשר לכתחילה לפי כל ההידורים וההקפדות, מבלי שהורידו אף משגיח מכמות המשגיחים וכו'".

בשיחה עם 'כיכר השבת' הוסיף, כי מוצרי עוף והודו, שוחטים כל יום כרגיל - ומוצרי בשר, אין מחסור למרות שאין שחיטה בחו"ל, שכן יש פחות ביקוש בשל סגירת בתי המלון והמסעדות.

אך המשחטות נתקלו בבעיה אחרת. חלק מאלו שנמצאים באזור ירושלים, נתקלים בחוסר של פועלים בשל האיסור על הפלסטינים להגיע לעבוד בישראל.

במשחטת 'עוף ירושלים' מסרו בתגובה ל'כיכר השבת' כי הם נערכים להמשך השחיטות, כי המפעל נחשב למפעל חיוני. "בתאום עם כוחות הביטחון, שכרנו בית מלון בו אנו משכנים כ-300 פועלים ומסיעים אותם הלוך ושוב תחת שמירה של צה"ל".

לכן, אומרים במשחטה כי ייקרו מחירים. "דבר זה מאפשר לנו להמשיך את השחיטות. אמנם זה מאוד מייקר לנו את עלות העוף ולכן נאלצנו להעלות את מחירי העופות בכ-10% אבל שחיטות יהיו".

בכל מקרה הם מבהירים כי אין צפי למחסור, כי יש מלאי גדול מאוד של קפואים, כך שאולי יהיה חסר רק עופות טריים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר