"אסיר בג"צ"

שופטי בג"צ הפקיעו את סמכויות אדלשטיין

שופטי בג"צ, בראשות הנשיאה אסתר חיות, הפקיעו את הסמכויות של יו"ר הכנסת המתפטר, יולי אדלשטיין • עמיר פרץ יכהן היום כיו"ר בפועל. המליאה תתכנס ותבחר יו"ר חדש (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יולי אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שופטי בג"צ, בראשות הנשיאה אסתר חיות, הפקיעו הלילה (חמישי) את הסמכויות של יו"ר הכנסת המתפטר, יואל יולי אדלשטיין. ח"כ עמיר פרץ, זקן חברי הכנסת, יכהן במהלך היום כיו"ר בפועל. המליאה תתכנס הבוקר ותבחר יו"ר חדש, ככל הנראה את ח"כ מאיר כהן.

השופטים מתחו ביקורת על אדלשטיין: "אכן, ידענו בעבר מקרים שבהם רשויות השלטון 'גררו רגליים' בקיום צווי בית משפט וכן מקרים שבהם לא מילאו אחר צווים אלה בשל טענות לקושי ביישומם או באכיפתם או בשל הצורך בהתארגנות. אך מעולם עד היום לא אירע בדברי ימי המדינה שגורם שלטוני סירב בריש גלי ובהתרסה לקיים צו שיפוטי באומרו כי צו מצפונו אינו מאפשר לו לקיים את פסק הדין".

לדבריהם: "כך בחר לנהוג המשיב 1, שהינו אחד מסמלי השלטון (הגם שלעת הזו הוא מכהן בתפקידו מכוח דין הרציפות ובלא שנבחר לתפקיד), והפגיעה שגרם בהתנהגותו זו לאינטרס הציבורי בהבטחת שלטון החוק ובקיום פסקי דין וצווי בית משפט – אין שיעור לחומרתה. אם כך נוהג בעל השררה, מדוע ינהג אחרת האזרח מן השורה?".

במהלך דיון בבג"צ, היועץ המשפטי לכנסת עו"ד אייל ינון, העלה את הפשרה של העברת סמכויות אדלשטיין לידי עמיר פרץ: "מדובר בניתוח כירורגי נקודתי. יו"ר הכנסת אומר שצו מצפונו לא מאפשר לו לקיים את צו בית המשפט. בית המשפט מפקיע ממנו לא את כהונתו אלא את הסמכות הספציפית לכנס את הכנסת לבחירת יו"ר הכנסת ה-23 ומעביר אותה לשני בסדר הירושה, לוותיק חברי הכנסת, עמיר פרץ".

ח"כ אורי מקלב הגיב להחלטת בג"צ: "בית המשפט מאבד את האימון של אזרחי ישראל, נוטף משופטי ביהמ"ש יהירות בזויה, קלונם צף החוצה, אם חשבו שופטי ביהמ"ש לשבור את רוחו של יו"ר הכנסת אדלשטיין הם טועים.

"אדלשטיין למוד נסיון משטרים דיקטטורים, אלו לא מרתעים אותו - רק נחישות כזו של אדלשטין הלמוד נסיון היא התשובה האמיתית לדיקטטורה השיפוטית, במקום אחר שופטים אלו היו נעמדים לדין, אדלשטיין הפך מאסיר ציון לאסיר בג"ץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר