נלחמים ב'קורונה'

הממשלה תצביע על 'הסגר לשלושה שבועות'

במהלך הבוקר תתכנס הממשלה לישיבה מיוחדת כדי לדון בהחמרת צעדי הסגר למשך שלושה שבועות, כולל חג הפסח, בניסיון לעצור את התפשטות נגיף הקורונה בישראל (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: לע"מ)

הבוקר (ראשון), תתכנס הממשלה לישיבה מיוחדת בה צפויים השרים להחליט על החמרת צעדי הסגר בניסיון למגר את התפשטות נגיף הקורונה ברחבי ישראל. ההערכה היא שהחל ממחר, הסגר יוחמר למשך 3 שבועות כשמידי שבוע יוחלט מחדש האם להותיר את הצעדים המחמירים בתוקפם.

"אני רוצה שהחל מיום שני ניכנס להסגר של שלושה שבועות עד אחרי פסח. כל שבוע אסתכל על זה ויהיה לי כיסא מפלט. אם המצב ישתפר - אני אוכל קצת לשחרר את המשק", אמר נתניהו ביום שישי בדיון שנמשך כארבע שעות. הניסיון כרגע הוא לצמצם את מספר האנשים שיוצאים עדיין לעבודתם אפילו עד ל10% בלבד מכוח העבודה.

נתניהו שואף לשמור על היציבות הכלכלית ככל שאפשר תוך כדי צמצום היציאה לרחובות של האזרחים.

פרופ' מור יוסף באולפן כיכר, האם ישראל נהפכת לאיטליה?

במהלך הישיבה העלו רעיונות שונים כיצד לצמצם את המגע בין האזרחים גם בסופרים שצפויים להיות מלאים לפני חג הפסח. משרד הבריאות הציע לתגבר את העובדים האורזים בסופרים, כך שאנשים יגיעו לקחת משלוחים מהסופר.

השר ארדן הציע לצמצם את טווחי המרחק שבהם יורשו אזרחים ללכת לקניות בסופר, כך שלא יהיו מרוחקים יותר משני קילומטרים ממקום מגוריהם. כמו גם הוצע להורות על שעות בהן יותר רק למבוגרים לעשות קניות, זאת כדי לצמצם את המגע של האוכלוסייה בסיכון עם שאר האנשים.

ארדן גם העלה את הבעיה של מחסור במדחומים בסופרים וביקש רכש ממשלתי דחוף כדי לספק את הצורך הציבורי במוצר. הצעה נוספת שהתקבלה היא הוספת אלף פקחים ממשלתיים למשטרה שיצטרפו לשמונת הגדודים של צה"ל לצורך תגבור.

דרעי לעומת זאת דגל בלא להחריף את צעדי הסגר ולהכריח דווקא את המבוגרים מעל גיל 65 לא לצאת מהבית. שר הפנים רצה שהממשלה תהיה מתונה בצעדים שלה. דרעי גם הזהיר מכך שאין בידוד בבני ברק. "אני אומר לכם, יש שם יותר חולים מאשר מבודדים. זאת מדגרה", הסביר. גם בנט התנגד למהלכי הסגר אמר כי הם מכה חזקה מידי על האזרחים.

על פי הדיווחים, ישנה כוונה להחמיר את האכיפה בקרב המגזר החרדי והערבי. ראש הממשלה הנחה בנוסף, להגביר את האכיפה ברשתות המזון ובבתי המרקחת כדי להבטיח שמירת מרחק, חיטוי והקפדה על הוראות משרד הבריאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר