70 חולים בעיר

כעס במודיעין עילית: "ההנהגה פה מנעה מידע, בכוונה"

עדכון לקוי של התושבים, דחיית עזרה של מתנדבים ובעיקר "הבנה" תחילה שעדיף לא לספק מידע לציבור כדי שלא ייבהל; אלו רק חלק מהטענות המושמעות במודיעין עילית - המוכחשות בידי העירייה (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
ראש העיר יעקב גוטרמן (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

הקורונה - במודיעין עילית: תושבים רבים פונים ביממות האחרונות ל'כיכר השבת', ובפיהם טענות קשות על התנהלות העירייה והעומד בראשה יעקב גוטרמן, על רקע התפרצות נגיף הקורונה בעירם, בה נרשמו עד כה 70 חולים.

ואלו עיקרי דבריהם: "אנחנו חיים בפחד אמיתי, ונתקלנו במשך זמן רב בעיר חסרת הנהגה; לא היה עם מי לדבר בעירייה, הבכירים בה התנהגו כאילו הם חסרי אכפתיות בסיסית".

"במשך שבועות כמעט ולא נמסרו עדכונים שוטפים לרוב תושבים על ידי העירייה; רק שניים-שלושה פרסומים בנושא הופצו על ידה בשלושת השבועות האחרונים", הם מוסיפים.

אחד מהתושבים שפנו ל'כיכר השבת' מוסיף נקודת מבט ייחודית: "חלק עצום מהתושבים פה, אינו מחובר לטכנולוגיה ולא מעודכן כראוי. הם פשוט לא היו מודעים ולכן נגרמה ההתפרצות של הנגיף שכולם מדברים עליה. עד לפני כשבועיים היו כאלה שכמעט לא ידעו על קיומה של מחלה שמתפשטת, כי לא נעשתה הסברה מספקת".

סיפור נוסף שנשמע מפי חלק מהתושבים, הוא על מנהלי פרויקט מתנדבים גדול בעיר, שפנו לעירייה בבקשה לשיתוף פעולה, דוגמת קבלת מידע חיוני שיופץ על ידם לתושבים, ועזרה למבודדים ולמשפחות חולים, אך נדחו על הסף.

אך בכך לא די: ל'כיכר השבת' נודע, כי העירייה אימצה בתחילת המשבר מדיניות מכוונת של אי-שיתוף עשרות אלפי תושביה במידע על הנגיף, זאת כדי לא ליצור פאניקה.

מתברר, שהאווירה ששררה בעירייה היתה כי "הבהלה מוגזמת, טוב שהציבור לא חשוף למידע, כי בכל מקרה הנגיף התפרץ ואי אפשר לעצור אותו, כך שחבל שהציבור ייכנס סתם כך לפאניקה".

בנוסף, בכיר במערך החירום העירוני הודה בחלוף הזמן, ברגע של גילוי לב: "ראש העיר שלנו, יעקב גוטרמן, כלל לא מודע לגודל הבעיה".

אחד מראשי ארגוני החסד בעיר מסכם את הטענות, במילים הללו: "כשצריך לקבל קרדיט על השקת עמדה לבדיקות קורונה בעיר, כפי שנעשה היום, יודעים בעירייה להפציע משום מקום ולקבל קרדיט - בעוד אחרים הם בעיקר אלו שעמלו על כך - אך לא הרבה מעבר".

מודיעין עילית, היום (באדיבות חדשות 12, מתוך 'מהדורה ראשונה')

מעיריית מודיעין עילית נמסר ל'כיכר השבת', בתגובה לטענות אלו: "שקר מוחלט, להד"ם; עיריית מודיעין עילית מתעסקת אך ורק בעזרה, מתן מידע ושירות לתושבים, ובפרט במצב חירום זה. כשמתעסקים בפיקוח נפש, אין זמן להתייחס ולהכחיש כל מיני המצאות וחלומות באספמיה". עוד מפנים בעירייה לדברי מפקד תחנת המשטרה המקומית, כי ראש העיר כן מעביר מסרים, ורוב התושבים נענים להם.

"ניתן לשאול את הצבא והמשטרה והצבא, שהיו שותפים מתחילת המשבר לישיבות ולהחלטות, ולא להיסמך על שמועות שקריות והשמצות בשם גורמים אנונימיים".

באשר לטענת המתנדבים, כי נדחתה בקשתם לשתף פעולה בעזרה לכלל, אומרים בעירייה: "לא הייתה שום דחייה. הכל ערוך לשעת אמת, וכשיצטרכו את כל המתנדבים, יפעילו אותם. חלקם כבר היו בפעולה וחילקו אוכל לזקנים, אלמנות, חד הוריות וילדים בעלי צרכים מיוחדים. ניתן לשאול את ארגון המתנדבים הגדול 'נותנים', שמפעיל יחד עם העירייה מועדוניות לילדים בעלי צרכים מיוחדים".

"יש תוכנת טלפון שמעדכנת כל הזמן את התושבים, וכן מיילים - שזהו ערוץ המידע היחיד לאלו שאינם מחוברים ולא נחשפים לכלי התקשורת. גם הוצאנו עלונים ומנשרים מיוחדים, שחולקו מבית לבית, עם מכתבי הרבנים והרופאים, כולל הסברה ייחודית לילדים - חומר שהוכן ע"י העירייה, תוך התאמה לתושבים, והתוצאות בהתאם, כפי שמעידה המשטרה, שהיא הגוף המוסמך", מדגישים בעיריית מודיעין עילית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר