בהלת ה'קורונה'

חשש בישראל: אין מספיק מכונות הנשמה

בישראל ישנן רק כ-3000 מכונות הנשמה זמינות, כרגע מונשמים 59 חולים בנגיף הקורונה וישנו חשש כי במקרה של התפשטות נרחבת מספר מכונות ההנשמה לא יספיק (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מכשיר הנשמה (צילום: שאטרסטוק)

על רקע התפשטות נגיף הקורונה ואיתו גם מספר המונשמים שעומד נכון לאמש (ראשון) על 59 חולים, עולה החשש כי במקרה של הידבקות המונית ח"ו אין בישראל מספיק מכשירי הנשמה בבתי החולים. עוד עולה על פי תחקיר שנערך ב'ידיעות אחרונות', כי ישנו פער משמעותי בין המרכז לבין הפריפריה במספר המכשירים פר נפש.

כזכור, בשבוע שעבר חשף מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, כי לרשות מערכת הבריאות עומדות רק 2,864 מכונות הנשמה זמינות, כולל אלו שיש בצה"ל. החשש הוא כי בתרחיש של מגפה המונית ח"ו יזדקקו לכמות גדולה יותר של מכשירים כשרק אתמול חלה עליה משמעותית של 16 מונשמים נוספים.

במקרה של נגיף קורונה, הימצאות מכשיר הנשמה זמין יכול להיות ההבדל בין חיים למוות, שכן כרגע אין עדיין טיפול יעיל לנגיף וניתנת רק תמיכה נשימתית.

"קורונה עולמית"; מהפך: הונג קונג מתאוששת, ניו יורק בוערת

מהמספרים שהועברו לידי 'ידיעות אחרונות' עולה כי במרכז הרפואי הגליל, המשרת את תושבי העיר נהריה בה כמעט 60 אלף תושבים – יש 30 מכונות הנשמה בלבד. בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים דיווחו על 55 מכונות הנשמה בלבד, שמצטרפות ל־100 מכונות הנשמה שנמצאות בבית החולים שערי צדק בבירה (לא התקבלו נתונים לגבי בית החולים הדסה הר הצופים).

בית החולים עם מספר מכונות ההנשמה הגבוה בישראל הוא תל השומר – עם 250 מכונות. בדרום פערים משמעותיים בין אשקלון לאשדוד: בעוד שבברזילי, המשרת למעלה מ־140 אלף תושבי אשקלון, כמו גם את תושבי יישובי עוטף עזה ושדרות, יש 114 מכונות הנשמה, בבית החולים אסותא באשדוד, המשרת למעלה מ־220 אלף תושבי העיר ועוד כמה אלפים מיישובי האזור – 56 מכונות הנשמה בלבד. בסורוקה, המשרת למעלה מ־200 אלף תושבי באר־שבע ומאות אלפי תושבי הפזורה הבדואית – 191 מכונות הנשמה בלבד.

לבתי החולים של קופת חולים כללית ברחבי הארץ אמורות להגיע בימים הקרובים עוד 100 מכונות הנשמה, ומלבד הכמות שנמצאת בכל בית חולים יש במחסני הקופה עוד מכונות שממתינות להעברה לבית החולים שיזדקק להן ו־1,000 בסך הכל. בנוסף, אמש עדכן משרד הבריאות, כי במהלך היום הגיעו 27 מכונות הנשמה נוספות לישראל.

על פי הדיווחים, ישראל חזתה מראש את הבעייתיות וניסתה להזמין אלפי מכשירים נוספים כבר לפני כמה שבועות, אך הם לא הגיעו עד עתה. על פי משרד הבריאות הוזמנו 7000 יחידות.

בניו יורק, נמצא פתרון מעניין שנבחן כעת בישראל, פיצול טכני של מכונה אחת לשני חולים. ניסוי של דבר כזה נערך בהצלחה גם בבית החולים 'הלל יפה' בחדרה ובמקרה של צורך ככל הנראה הוא יבוצע על מכשירים נוספים ברחבי הארץ.

על פי נתוני משרד הבריאות מאמש (ראשון) 59 בני אדם מאושפזים בבתי החולים במצב קשה וזקוקים להנשמה – עלייה של 22 בני אדם לעומת יום חמישי. מנתוני המשרד עולה כי עד כה נמצאו 4,227 איש כחיוביים לנגיף, מהם 74 במצב קשה. 15 בני אדם נפטרו עד כה מהמחלה בישראל ו־132 החלימו ממנה.

הבוקר, מדווח ניר דבורי ב-N12 כי המוסד הביא הלילה 27 מכונות הנשמה, וביום רביעי יגיעו 180 מכונות הנשמה נוספות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר