התבטאות חסרת תקדים

רבני 'העדה החרדית': "חטא גדול לזלזל בהוראות הרופאים"

חברי בד"צ 'העדה החרדית', בראשות הגאב"ד והראב"ד, פרסמו תקנות והוראות בעקבות התפשטות מגיפת ה'קורונה' - הורו להישמע להנחיות משרד הבריאות ואפשרו אף תפילה ביחיד. ההנחיות (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
שוטרים במאה שערים, אתמול (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הגאב"ד, הראב"ד וחברי בד"צ "העדה החרדית" פרסמו הבוקר (שני) שורה של תקנות והוראות שעה בעקבות התפשטות מגיפת ה'קורונה'. הרבנים חרגו ממנהגם ואפשרו אף תפילה ביחיד - אך לא אסרו תפילה במניין בשטחים פתוחים.

הבוקר, הגיע מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, לשטיבלך מאה שערים ופיקח מקרוב על פינוי המקום ממתפללים, בפעם השניה מאז שעות הבוקר.

מפקד מחוז ירושלים בשטיבלך, הבוקר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

תחילה התייחסו הרבנים לחובת ההורים לשמור על בניהם גם בימים אלו. "כבר עוררנו אמרנו וענינו שחובת ההורים על בניהם לשמור את פסיעותיהם - גם בימים בהם אין הם נמצאים בין כותלי בית תלמודם - ולדאוג על תלמודם וסדר תפילתם בימים טרופים אלו, אשר הוא במעלה ראשונה והכרחית לבלתי הסר עינינו מהם ולדאוג להמשך סדריהם ככל הניתן בתורה ועבודה, המגיני ומצלי עלינו".

הרבנים התייחסו להחזקת טלפונים שאינם מסוננים וכתבו: "כמו"כ כבר הזהרנו שחלילה מלהזדקק לכלים המשחיתים וטלפונים המחוברים לאינטרנט, וח"ו להקל בענין חמור זה ובאמתלא של צורך השעה והמצב לתת פתח ומקום לכלים וטעכנעלאגיע אשר נאסרו ע"י כל גדולי ישראל אשר היא פירצה נוראה".

רבני 'העדה החרדית' הוסיפו כי "בענין הוראות הרופאים יש לשמור עליהם וחלילה לזלזל בחייו או בחיי אחרים בענין שיש בו אף ספק ספיקא של פיקו"נ לו או לזולתו, ואיסור חמור שלא להתחכם כנגד הוראות הרופאים, וחמירא סכנתא מאיסורא.

"והוא פיקוח נפש וחב לאחריני, וחטא גדול לזלזל בהוראות אלו, וכפי שכתב בשעתו הגרעק''א וז"ל: ''והעובר על ציווי הרופאים בסדר ההנהגה, חוטא לה' במאוד, כי גדול סכנתא מאיסורא, ובפרט במקום סכנה לו ולאחרים, שגורם ח''ו התפשטות החולי בעיר, וגדול עוונו מנשוא''.

חברי 'העדה' פוסקים לגבי תפלה בציבור ובמנין כי "המתפללים במנין במקום פתוח ידאגו שיהיה הכל לפי ההוראות והכללים שנקבעו ע"י הרופאים, ומי שמתפלל בביתו ביחידות יתפלל גם הוא בכוונה הראויה ויאמר את כל סדר התפלה על הסדר כולל אבינו מלכינו וייחשב לו כאילו התפלל במנין (ובדאפשר ראוי להתפלל בשעה שהציבור מתפללם ולכוין עמהם כמבואר בשו"ע)".

לגבי מכירת חמץ הם כותבים כי "מי שיכול להעביר טופס שטר הרשאה לרבנים ולמורשים מטעמינו יעשה כן, ובאין ברירה אחרת יכולים להעביר את הטופס בפקס וכדו' באופן המועיל גם עפ"י חוק ומנהג המדינה, ובדוחק גדול ובמקום שאי אפשר, יכולים למסור את השליחות בטלפון".

הרבנים מזהירים: "ובהיות ושמענו שיש מקילים ואומרים כי בשנה זו אין מן הצורך לשמור על כל החומרות והמנהגים אשר נהגו בהם בני ישראל ומנהג אבותיהם בידיהם, הננו בזה להעיר כי ודאי בנ"י ישראל קדושים ישמרו על מנהגי בית אבותם ככל חוקות הפסח מנהגיו ועניניו ככל האפשר והניתן, אם לא בהכרח גדול וזה רק אחרי שאלת מו"צ המכיר ויודע את נפש השואל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר