"ננצח את הנגיף"

פיתוח ישראלי: מערכת לאומית לניטור חולי קורונה

משרד הביטחון מפתיע עם מערכת חדשה, בעזרתה יוכל כל אזרח לדעת מה הסיכוי שנדבק בנגיף הקורונה, אחרי שתדורג רמת סבירותו לכך בין אחד לעשר. המערכת ממתינה לאישור (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הדמיה (צילום: משרד הביטחון)

בשורה: הוקמה מערכת לאומית לניטור הקורונה, מבוססת 'בינה מלאכותית', באמצעותה יהיה לכל אזרח, בכל רגע, ציון בין אחד לעשר שיורה על מידת הסבירות כי הוא חלילה מדביק אנשים בנגיף. כעת היא ממתינה לאישורם של משר הבריאות והיועץ המשפטי לממשלה.

בהודעת משרד הביטחון מוסבר, כי ציון 3 לדוגמה אומר 'כנראה אינך מדבק', אך בציון 9.5 - 'כנראה שאתה מדבק' - יתבקש האזרח להיבדק עם משטח גרון PCR, כדי לגלות אם חלה ועליו להיכנס לבידוד ומעקב רפואי.

מי שפיתח את המערכת, הראשונה מסוגה בעולם, הם משרד הביטחון, מפא"ת, יחידה 8200 וחברת הייטק אזרחית. "כל אלו חברו, כדי לפתח את המערכת המדהימה הזו", כתב השר בנט.

וכך זה יתבצע: "שופכים" לתוך המערכת תוצאות בדיקות קורונה ואיכונים סלולריים, והיא מדרגת באופן אוטומטי לכל אזרח את הסבירות שהוא מדביק כרגע בקורונה.

"נניח ביקרת שלשום בכספומט, ששעה קודם לכן היה שם נשא-קורונה", הוסיף והסביר שר הביטחון: "הציון שלך יעלה, נניח ל-9. המערכת תזהה עבורנו בזמן אמת מבנים, שכונות ומוקדי הדבקה, ועליהם 'נתנפל' ונבצע בהם סגר או המון בדיקות".

לדבריו, זה יהיה במקום חקירה ידנית מסורבלת, שאי אפשר לבצע בהיקף רחב. "זו מערכת דומה לזו שהקמנו בחברה שלי, סאיוטה, עם ציון לסבירות להונאה ברשת", השחיל השר בנט.

"אני דוחף להפעלה מיידית, ונשמח לאפשר לכל מדינות העולם להשתמש במערכת. איזו גאווה זו תהיה שאנחנו נציל מיליוני אנשים עם טכנולוגיה ישראלית. הגאונות הישראלית תנצח את הקורונה!", סיים שר הביטחון.

בתוך כך, מפא"ת במשרד הביטחון ממשיכה לפתח כלים למאבק בקורונה: מדבקת 'מאיה', שפותחה לשימוש צבאי, תשדרג את מסכות הפנים ותגן על הצוותים הרפואיים בבתי החולים.

ה'מדבקה'

"המרכז הטכנולוגי הלאומי למלחמה בקורונה, בראשות ראש מפא"ת במשרד הביטחון ד"ר דני גולד, החליט לאמץ את הפיתוח של פרופסור איל זוסמן מהפקולטה להנדסת מכונות בטכניון", מפרט המשרד: "מדבקה ייחודית המוצמדת למסכת הפנים והופכת אותה ליעילה יותר. הסבת הפיתוח נעשתה בליווי המרכז הרפואי לגליל בנהריה. המסכה החדשה תפחית את מקרי ההידבקות ותאפשר רציפות תפקודית של הצוותים הרפואיים".

מדבקת 'מאיה', המיוצרת בהדפסת תלת-ממד, מורכבת מסיבים ננומטריים המצופים בחומרי חיטוי - הרכב המשפר את הלכידה של חלקיקים ננומטריים ומנטרל ביעילות גבוהה את הנגיפים מטיפות הרסס המגיעות למסכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר