המתפשרים ו'המתקמבנים'

בערב פסח: הספרים והמסתפרים מתמודדים עם ה'קורונה'

בימים אלו, לפני כשנה - ערב חג הפסח, ידי הספרים היו מלאות עבודה, אלו ימים עמוסים במסתפרים לקראת ימי העומר. אך לא השנה, נגיף ה'קורונה' הוביל לסגירת המספרות ולהתמודדות קשה (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yossi Zamir/Flash90)

ימים לא קלים עוברים בימים אלו על ספרי השיער, כמו גם על המסתפרים עצמם. הימים הם ימי התפשטות מגיפת ה'קורונה' בעקבותיה נתונים כולנו תחת הגבלות חמורות, הספרים מסתגרים בביתם אחרי שנעלו את דלת המספרה שבימי ערב פסח היתה אמורה להיות שוקקת חיים.

יהודים חרדים ודתיים נוהגים להסתפר בימים אלו של ערב חג הפסח, על מנת לא להגיע לימי העומר האסורים בתספורת עם רעמת שיער. יצאנו ב'כיכר השבת' לבדוק כיצד מתמודדים ספרי השיער לצד ההתמודדות של המסתפרים הספונים בביתם.

תחילה פנינו לציון הספר. ציון מוכר כספר של הישיבה הגדולה בעולם, ישיבת מיר והאזור. היום לפני שנה, מי שביקש להסתפר היה צריך להמתין זמן לא מבוטל בשביל להיכנס למספרה של ציון, שמעסיק בימים שכאלה עוד שלושה ספרים.

"אסור לנו לעבוד", פותח ציון את דבריו, "אנשים מתקשרים בלחץ בלי הפסקה. יש לנו את ספירת העומר לא תהיה לנו עבודה. אנחנו בבעיה כלכלית מאוד גדולה. התקשרו אלי מהבנק בגלל מינוסים, אני וחבריי הספרים נמצאים בצומת הכי מורכבת בחיינו". ציון שומר על הבריאות שלו ושל לקוחותיו ולא יוצא מהבית בימים אלו.

ספר אחר עמו דיברנו המתגורר בעיר אשדוד סיפר כי הוא לא יכול לאבד את פרנסתו, וכי הוא מסתובב בבתים של לקוחות כאשר הוא ממוגן מרגל ועד ראש.

רחובות בני ברק השוממים - מהרחפן (באדיבות המצלם)

"מתקשרים אנשים שלא התספרו כבר חודשיים", מספר ציון מירושלים, "ותכננו להסתפר בתקופה הזו. הם מתחננים להסתפר ומספרים לי שעד ל"ג בעומר אם לא יסתפרו יהיו עם שיער ארוך ומסורבל".

לדברי ציון, "מציעים לי לבוא לבית של אנשים ולשלם פי שלוש מהמחיר הרגיל, אבל יש כאן סיכון בריאותי וסיכון פלילי".

א. המתגורר במודיעין עילית אומר שיש גם אופציות אחרות. "התרגלנו להתפנק אצל ספרים. התקופה מחייבת אותנו לתרגל תספורת עצמית, או על ידי בן משפחה בתוך הבית". לדבריו, "ברשת יש דוגמאות לרוב לתספורת מושלמת מהבית, וכך נעשה בשל שעת הדחק בה אנו נמצאים".

חשוב לזכור כי מדובר בחודש העמוס ביותר לספרים, כך שישנו הפסד כלכלי עצום בשל סגירת המספרות.

מתן מקסימוב, משכונת גבעת שאול, מספר כבר 15 שנה, כעת הוא מספר ל'כיכר השבת': "יש לי מספרה מוכרת, 'מתן עיצוב ושער', בשכונה הירושלמית שמספקת עבודה תמידית. עכשיו אני כבר שבועיים בבית בלי צפי של תאריך חזרה לשגרה".

"אני מקבל הרבה פניות מלקוחות שרוצים לקבל שרות לפני החג אבל לצערי הרב אני לא מקבל, ועובד לפני הנחיות משרד הבריאות", הוא מספר, "המצב הזה מאוד קשה לי, הלקוחות שלנו במספרה חשובים לנו מאוד ואני מנסה לעזור להם ולתת להם טיפים לטיפול השיער בבית, כרגע אני משקיע את הזמן למשפחה ודואג לבריאות זה הכי חשוב".

לדברי מתן, "זאת תקופה שנותנת אוויר לחודש של העומר שכמעט ואין עבודה, הלקוחות החרדים מנסים למצוא פתרון, אני נותן להם הסבר והם מנסים להסתדר בבית, מקווה שהרבנים יתירו להסתפר בתקופת העומר או לפחות ביום העצמאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר