פרסום ראשון

ראש העיר החרדי מאשים: "החלטה פושעת"

מאיר רובישנטיין מאשים גורמים משפטיים שמעכבים הזנת נתונים על חולים חרדים בעירו • "אבקש שמידע זה יועבר לידי העירייה, כדי שנוכל למנוע המשך הדבקה בעיר" (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Nati Shohat/Flash90)

ראש עיריית ביתר עילית שיגר היום (רביעי) מכתב חריף למ"מ מנכ"ל משרד משפטים, עו"ד סיגל יעקובי, בו האשים גורמים משפטיים שמעכבים הזנת נתונים על חולים חרדים בעירו.

את מכתבו פתח רובינשטיין: "כולנו מתמודדים בעת הזו עם התפשטות נגיף הקורונה ברחבי הארץ. ההתמודדות של הרשויות החרדיות גדולה עוד יותר בשל העובדה שמרבית התושבים מהמתגוררים בתחומי הרשויות אינם חשופים למדיה האלקטרונית ומשכך, בחלק מהמקרים, המודעות שלהם לנושא כולו – מוגבלת".

ר"ע ביתר מדגיש במכתבו כי בעירייה עשו הכל למען המודעות של התושבים על סכנת הנגיף: "בעירנו, פעלנו מרגע בו החל הנגיף להתפשט כדי להגביר ככל הניתן את המודעות לסכנות הכרוכות בו ולחיוב לשמור על תקנות והנחיות משרד הבריאות והרשויות".

"בין היתר נעשה פרסום מסיבי מאד, ע"י העירייה, בפלטפורמות השונות הרלוונטיות בעיר, ממודעות בעיתונים ועד ללוחות המודעות, מרמקולים שהסתובבו בעיר והסבירו על החשיבות לשמור על ההנחיות, ועד לטלפונים ישירים של ראש העיר לכלל תושבי העיר".

השוטרים כרזו בביתר עילית: "ילדים, הביתה" (צילום: ד.ג, נ.י.ב)

רובינשטיין הוסיף, "כמובן שבית הדין של העיר התכנס והוציא הנחיות ברורות לתושבים, ומכתבי הרבנים פורסמו שוב ושוב כדי להגביר את המודעות בקרב הציבור ולוודא שהציבור נשמע להנחיות הרשויות".

בשלב זה מאשים רובינשטיין: "לצערנו, הרשויות לא מעבירות לעיריות את הנתונים המדויקים אודות הנדבקים בנגיף ואין לנו, כרשות מקומית, היכולת לדעת את המקומות בהם שהו החולים טרם נמצאו כנשאים. אין לנו שום מידע מדויק אודות החולים, מי הם, היכן הם גרים, היכן הסתובבו קודם שנמצאו חיוביים וכו'".

"אבקש בכל לשון של בקשה שמידע זה יועבר לידי העירייה, כדי שנוכל לעדכן את התושבים ולמנוע המשך הדבקה בעיר. שיתוף הפעולה של הרשות המקומית במידע זה הוא קריטי להצלחת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה".

"כידוע, בשל המצב והתפשטות הנגיף – רוב המשק מושבת מפעילות. בתי הכנסת והמקוואות נעולים, בתי עסק סגורים - והכל בכדי להתמודד עם הנגיף ולנצח אותו. לא ייתכן כי בשל החלטה פושעת של משפטנים, המידע החיוני כל כך להצלת חיים לא מועבר אלינו, הרשויות המקומיות, כאשר ברור לכל כי הוא מסוגל להציל חיים".

"אדגיש, בצער ובכאב, אם מידע חיוני זה שמטרתו הצלת חיים לא יגיע לידי הרשויות המקומיות - כל הנפשות שיקופחו, ל"ע, יהיו על ראש המשפטנים שעצרו את המידע, תוך התעלמות מפיקוח נפש שגובר על כל שיקול אחר", סיים רובינשטיין את מכתבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר