בניגוד להוראות משרדו

דיווח: לפני שנודע שחלה בקורונה, השר ליצמן התפלל ב'מנין'

עדויות שהובאו ב'חדשות 12' מתארות כי שר הבריאות ליצמן התפלל לאחרונה כמה פעמים במנין, בניגוד להנחיות משרדו - ימים ספורים לפני שנודע כי נדבק בנגיף הקורונה (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

לאחר שנדבק בנגיף הקורונה, הערב (חמישי) דווח כי כי שר הבריאות יעקב ליצמן השתתף בשבת האחרונה בתפילה במניין, שהתקיימה בניגוד להוראות בתוך בית של אחד מחסידי גור בירושלים.

על פי דיווח כתבת 'חדשות 12' ענבר טויזר, לפני ימים ספורים ערך ליצמן את תפילותיו במניין, בתוך מקומות סגורים - אמנם בכפוף לשמירה על המרחקים בין אדם לאדם כפי שקבע משרדו.

חסיד, שלדבריו אירח את השר בביתו, אמר לחדשות 12: "מלבד השר ליצמן, היו במניין בשבת חסידי גור נוספים. מאוד הקפדנו בזמן התפילה לא להתקרב אחד לשני. בסך הכל ארכה התפילה כשעה וחצי".

מלבד זאת, הובאו עדותו של מתפלל בבית הכנסת 'בית ישראל' הסמוך לביתו של ליצמן בשכונת עזרת תורה בירושלים. "אבא שלי מתפלל יום-יום בבית הכנסת הזה, והוא סיפר לי שביום שני האחרון הוא התפלל יחד עם ליצמן. בהמשך השבוע הם לא נפגשו; יכול להיות שבשלב זה ליצמן התחיל לחשוש שהוא בעצמו חולה קורונה והפסיק להתפלל", טען החסיד באחת מהעדויות.

נתניהו בהצהרה משותפת עם ליצמן על הנגיף. ארכיון (צילום: לע"מ)

יצוין כי בעקבות ההודעה ששר הבריאות יעקב ליצמן ורעייתו נדבקו בנגיף הקורונה, עלתה השאלה אם תתפרסם החקירה האפידמיולוגית של השר. עד כה, כמעט יום שלם אחרי שפורסם כי נדבק, לא פורסמו המקומות בהם הוא שהה, ובסביבתו רמזו כי הסיבה לכך הם נהלי ביטחון.

מלשכתו של שר הבריאות יעקב ליצמן נמסר בתגובה לידיעה זו, כפי שהובאה ב'חדשות 12': "הדיווחים המגמתיים שמונפצים מהבוקר בוואטסאפ ובפורומים שונים בדבר החקירה האפידמיולוגית של שר הבריאות יעקב ליצמן - הינם עורבא פרח, שמועות מופרכות ודיווחי כזב (פייק ניוז). נדגיש, שר הבריאות פעל במשך כל התקופה באחריות מלאה, לפי הנחיות משרד הבריאות בלבד, בתפילה, בפגישות, בפעילות שוטפת בחמ”ל המשרד ובלשכתו. בנוסף, השר ליצמן עשה כל יום בדיקת חום".

יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד כתב בעקבות הדיווח: "אם ביבי לא מפטר את ליצמן מתפקידו עוד הערב אין לממשלה הזאת את התוקף המוסרי לנהל את משבר הקורונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר