ראש העיר מתנגד לסגר על השכונות החרדיות

לאחר הדיווחים כי במשרד הבריאות דורשים הטלת סגר על כמה מהשכונות החרדיות בירושלים, בעירייה טוענים כי זה אינו הפתרון וכי יש לבודד את החולים החרדים במלוניות (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מלון פרימה פאלאס שמשמש לבידוד חולים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בעיריית ירושלים התייחסו לפרסומים על דרישת משרד הבריאות להטיל סגר על שכונות חרדיות, זאת למרות שבחלקן אין יותר חולים משכונות אחרות, ואמרו כי "בהתייחסות לפרסומים לפיהם נבחנת האפשרות על הטלת סגר בשכונות הציבור החרדי, ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מציין כי אין החלטה כזו בשלב זה וכי אין טעם להיכנס לפאניקה ולבהלת קניות שיוצרת התקהלויות מסוכנות".

מעיריית ירושלים נמסר, כי ליאון מתנגד למהלך וכי הוא סבור כי סגר כזה אינו הפתרון. "בציבור החרדי, משפחות ברוכות ילדים, שחלקן גרות בצפיפות, דבר המקשה עליהן לבודד את החולים", נמסר מהעירייה שהבטיחה לפעול להעברת חלק מהחולים למלון עץ הזית שם יבודדו.

כזכור, אמש פורסם כי במשרד הבריאות מתכוונים לבקש להכריז על כמה מהשכונות החרדיות כ'אזור מוגבל', כפי שהוחלט על העיר בבני ברק. כך גם ערים חרדיות נוספות שנמצאות על ה'כוונת' של משרד הבריאות.

בראש רשימת השכונות החרדיות עליהן דווח כי מבקשים במשרד הבריאות להטיל סגר, תחת הכותרת 'אזור מוגבל': מאה שערים, הר נוף, גאולה, בית וגן רוממה וגבעת מרדכי. כמו כן, במשרד הבריאות מבקשים להטיל סגר עם על הערים החרדיות מודיעין עילית ואלעד.

יצוין, כי ישנן ערים רבות נוספות "חילוניות" בהן מספר החולים גבוה מכמה מהערים החרדיות אך עליהן לא נדרש שום סגר, מה שמעלה את השאלה מה הקריטריונים להטלת סגר שכזה והאם הם כולם קשורים למספר החולים בלבד או גם לכך שהציבור החרדי נמצא תחת מתקפה תקשורתית רחבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר