'ליל שבת השחור'

אלימות הקצין תועדה: הטיח אגרוף עוצמתי, בפניו של חרדי

לא השמצות של קיצונים, אלא עובדות: בסרטון שהגיע ל'כיכר השבת', מתוך מצלמת אבטחה בשכונת מאה שערים, נצפה בבירור קצין משטרה כשהוא שולח את זרועו אל פניו של עובר אורח • צפו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"א בניסן תש"פ | 05.04.20
(צילום: מצלמת אבטחה)

הזעם על התנהגות המשטרה אתמול (שבת) בירושלים, מתברר, מגובה בעובדות: בתיעוד שהגיע ל'כיכר השבת' נצפה קצין משטרה כשהוא נותן אגרוף לתוך פניו של חרדי.

כזכור, כוחות משטרה גדולים הגיעו בליל שבת האחרון לשכונת מאה שערים, כדי לאכוף את 'צו בריאות העם' במסגרתו אסור לצאת מהבית ליותר ממאה מטרים, כחלק מהמלחמה בהתפשטות הקורונה.

במקום נרשמו מספר תקריות אלימות, שזיכו יום זה בכינוי 'השבת השחורה' - בפי תושבים בשכונה - אך תקריות אלו לא תועדו כמובן על ידי הצלמים המתלווים לפשיטות משטרתיות שכאלו במהלך ימי החול, וגם משטרת ישראל לא פרסמה תיעוד שלהן.

אלא שאחת מהתקריות נקלטה במצלמת אבטחה המותקנת באזור, ובתיעוד ממנה ניתן לראות כיצד היא מתפתחת: תחילה נראה שאדם חרדי מחוגי ה'קנאים' שחזר מתפילה צועק על השוטרים, ואלו נעצרים מולו ומתקרבים אליו.

בשלב מסוים, כשסערת הרוחות היתה בעיצומה, שוטר שפיקד על צוות יס"מ (יחידת סיור מיוחדת) שלח את זרועו בתנופה ונתן מכת אגרוף עוצמתית בפניו של עובר האורח שצעק עליו.

אמש , כזכור, הובאו ב'כיכר השבת' טענותיהם של עדי ראייה, שתיארו כיצד שוטרים היכו באלה קשיש שהתפלל ברחוב. "למרות שאנשים התחננו לשוטרים שיפסיקו, הם המשיכו להכות אותו באכזריות, שוב ושב, עד שנזקק לפינוי לבית החולים".
מבית החולים שערי צדק נמסר כי הקשיש הובא לבית החולים עם חבלת ראש קלה ושבר בצוואר הירך, וכי הוא יועבר בקרוב לניתוח. שמו לתפילה: אברהם עבר נתן נטע הלוי בן סאשע, לרפואה שלימה.

תקריות אלו הובילו את הנהלת 'העדה החרדית' לפרסם מכתב נוקב, בו הם כתבו בין היתר: "תושבי השכונות החרדיות בירושלים מרגישים כי הותר דמם. לא נוכל להחריש".

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "כוח משטרה שפעל באזור מאה שערים בליל שישי בכדי לאכוף את צו בריאות העם, נתקל בעשרות תושבים שהפרו את הצו והחלו לתקוף את השוטרים באבנים, ברזלים ומכל הבא ליד, תוך קריאות 'נאצי' וגידופים".

"נוכח המצב, הוזעקו למקום כוחות משטרה גדולים שפיזרו את ההמון. באשר למקרה - הוא יועבר לבדיקת המחלקה לחקירות שוטרים".

"לצד האמור ראוי לגנות בכל תוקף את אותם אלו שהפרו את צו בריאות העם וסיכנו את הציבור, כמו גם את אותם פורעי החוק שניסו לפגוע בשוטרים הפועלים במסירות ותוך סיכון חייהם למען בריאות הציבור", מדגישים במשטרת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר