קורונה מוזיקלית

הצביעו והשפיעו: מצעד שירי הקורונה השני

אחרי חודשיים, מצעד שירי הקורונה השני יוצא לדרך, בואו לדרג בתגובות את השיר שהכי אהבתם, שהכי נגע ללבכם, או שהכי הרשים אתכם במקוריות שלו בתקופת הקורונה (מצעד)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

נגיף הקורונה שמשתולל בחודשיים וחצי האחרונים בישראל וגרם לבידוד בבתים של האמנים ולהיעדר אירועים והופעות, גרם גם לפרץ יצירה לא מבוטל של אמנים רבים. לאחר חג הפורים ערכנו ב'כיכר השבת' את מצעד שירי הקורונה הראשון, הוא היה בחלקו מחויך יותר, עכשיו לאחר ספירת העומר למעלה מ-277 נפטרים, גם השירים נשמעים אחרת.

בחרנו בעבורכם שירים שנוצרו בתקופת הקורונה, הצביעו לשירים האהובים עליכם בתגובות.

1. גלעד פוטולסקי - רפאנו

הזמר הוותיק, גלעד פוטולסקי, חזר במפתיע בסינגל קליפ בלחנו של ישראל וילר, שיר תפילה לרפואה. העיבוד של פוטולסקי עצמו כשבנו אחראי על מלאכת הפקת הקליפ.

2. אהרן רזאל - ימי קורונה

הזמר והיוצר הפורה והוותיק לא יכל להותיר את הקורונה בלי שיר כשהפעם הוא חוזר לז'אנר שירי הסמי-הומור שלו בהם הוא משתפך עם מחשבותיו על המצב. למלאכת העיבוד הוא חבר לאבי טל.

3. ישי ריבו - כתר מלוכה

הזמר והיוצר האהוב, ישי ריבו, כתב והוציא את השיר "כתר מלוכה" ולאחר כשבוע גם הוציא לו קליפ עוצמתי שנותן מימד עמוק למילים שכתב בהפקתו של יעקב אסרף המוכשר. השיר זכה תוך זמן קצר למעל 1.5 מיליון צפיות (לשיר ולקליפ).

4.שולי רנד - הספינה

הזמר והיוצר העמוק והמוערך, שולי רנד, הוציא את השיר הספינה כבר באלבומו האחרון "רצוא ושוב", כעת דווקא בימי הקורונה הוא נשמע עכשווי להפליא ורנד צילם לו קליפ ייחודי שצולם בבית כנסת סגור מאין מתפלל בעקבות המצב.

5. לירן אלקובי - הוא כבר כאן

הזמר והמעבד, לירן אלקובי מרכסים, בסינגל קליפ חדש אותו כתב לרגל המצב, הקליפ שנפתח בצורה דרמטית מספר היטב את סיפורה של התקופה. אלקובי כתב הלחין וגם עיבד והפיק מוזיקלית.

6. שרון אבילחק - מרחוק נרגיש קרוב

הזמר והיוצר שרון אבילחק, בסינגל מקורי שכתב הלחין וגם הפיק ועיבד מוזיקלית בעצמו. גם פה הפתיח המצמרר מחבר את המאזין ישירות אל המצב והתקופה.

7. שלמה ברונר - ובאותו הזמן

הזמר והיוצר שלמה ברונר, בסינגל אותו כתב הלחין וגם ביצע מביתו במהלך ימי הבידוד, שיר העוסק בתקופה ובציפייה לביאת המשיח.

8. ליפא שמלצער - רפא אותנו

הזמר והיוצר החסידי, הוציא לאחרונה אלבום חדש שאמור להיות כרטיס הביקור החדש שלו לאחר השינוי המשמעותי שעבר בשנה האחרונה. השיר החדש נכתב במיוחד בצל המשבר והנגיף כשעל העיבוד אחראי יהודה גלילי.

9. חנן בן ארי - געגועים לבני אדם

הזמר והיוצר המצליח, חנן בן ארי, יצר אף הוא שיר מתוך המצב והסיטואציה בה כולם בבידוד בבתים. המילים נכתבו יחד עם ליאור אנגלמן כשעל העיבוד אחראי תומר בירן. לשיר צורף קליפ מלא הבעה אף הוא בדומה לישי ריבו, בהפקתו של יעקב אסרף.

10. יונתן שינפלד - רפא נא

הזמר והיוצר הצעיר והמוכשר חזר לאחרונה אל היצירה המוזיקלית, לאחר שהתחתן. שינפלד כתב והלחין את השיר החדש, שיר תפילה לרפואה שלמה בשל המצב. שינפלד אחראי גם על ההפקה המוזיקלית.

11. אהרן רזאל - לך עמי

נציג נוסף של אהרן רזאל במצעד השירים הוא "לך עמי", לראשונה רזאל יוצר סינגל מקורי בסגנון האקאפלה. השיר שיצא בימי ספירת העומר, הוא לחן מקורי של רזאל שזוכה לעיבוד ווקאלי ייחודי של אלון לאון הלל. המילים נבחרו במיוחד לתקופה זו.

12. אלי שוובל - נודה לך

הזמר והיוצר אלי שוובל, סולן להקת 'לב טהור', חלה בנגיף הקורונה והיה במצב לא פשוט בבית החולים. כאשר חזר לביתו כשהוא בריא אך עדיין חלש במיוחד ביצע ליד הפסנתר שיר חדש בקול רועד "נודה לך". לאחר מכן יצא השיר בלחנו הנפלא של חבר להקת 'לב טהור' - גדי פוקס בגרסה עשירה במיוחד עם נגנים מכל העולם בעיבודו של שוובל וישראל לאם. צפו בביצוע המרהיב.

13. ביני לנדאו - שברי מילים

הזמר והיוצר האהוב, ביני לנדאו בסינגל חדש אותו כתב והלחין במיוחד למצב. הפקה מוסיקלית: שמוליק דניאל. עיבוד: שמוליק דניאל, עמית יצחק וביני לנדאו

14. עמירן דביר - גאולה

הזמר והיוצר עמירן דביר, בדרך כלל מבצע שירים של אחרים, אך הוא יוצר וכותב מוכשר. בימי הקורונה הוא הוציא שני שירים שקטים דווקא, מלבד להיט הקורונה הראשון "קורונה לא תגיע לכאן". השיר 'גאולה' נכתב הולחן ועובד של ידי דביר עצמו.

15. היום השמיני - אלוקא דמאיר ענני

צמד היוצרים, האחים שמולי ובנצי מרקוס בסינגל קליפ חדש אותו כתבו והלחינו כתפילה לימי הקורונה. לשיר מצורף גם קליפ בידוד מלא הומור כמסורת הלהקה.

16. אברהם פריד ויוסי גרין - ויושע

גדול הזמר החסידי אברהם פריד חוזר לשתף פעולה עם המלחין האגדי יוסי גרין, האיש מאחורי חלק גדול מלהיטי הענק של פריד. בשל ימי הקורונה והבידוד שחררו השניים בחג הפסח ביצוע גולמי במיוחד בזום. נגן כלי הנשיפה הגאוני, דני פלאם שבדיוק החלים מנגיף הקורונה, לקח את העניינים לידיים והקליט לשיר ביצוע כלי נשיפה ענק ומרהיב.

17. מרדכי בן דוד -דיייי

ביום ל"ג בעומר הוציא גדול הזמר החסידי הוותיק סינגל חדש, אותו הלחין בעצמו ברוח ימי התקופה. על העיבוד וההפקה המוזיקלית אחראים הצמד אלי קליין ואיצי ברי.

18. מוטי אילוביץ' - ונצעק

הזמר והיוצר מוטי אילוביץ' בסינגל אותו הלחין בהשראת ימי הקורונה כשהוא מצורף לקליפ ממראות הקורונה בעולם. על העיבוד המוזיקלי הרשי פבל.

19. שולי רנד - אחים אחים

הזמר והיוצר שולי רנד יצא בסינגל ייחודי אותו הקדיש לעובדי הבמה ואחורי הקלעים שספגו מכה קשה במיוחד בימי הקורונה בשל ביטול האירועים והמופעים.

20. מנדי וייס - יאמר לצרותינו די

הזמר החסידי מנדי וייס בשיר תפילה המתאים לימים אלו בלחנו ועיבודו המוזיקלי של בנצי שטיין.

21. עדי גביסון - תן לי לחיות

הזמר והיוצר החב"די, לשעבר סולן להקת הרוק היהודית 'פרדס' בסינגל קליפ אנרגטי אותו כתב והלחין בעצמו כשיר תפילה על המצב. עיבוד והפקה אייל שפינדלר.

22. יוסל'ה חנוכה - עוד ניפגש

ילד הפלא, יוסל'ה חנוכה, בן ה-13 בסינגל קליפ בכורה העוסק במצב ובריחוק החברתי. את השיר כתבה והלחינה אמו אושרית שמחה חנוכה ובעיבודו המוזיקלי של לירן אלקובי.

23. נידבק - צחי קליין

הזמר והיוצר ר' צחי קליין בסינגל קליפ חדש שנכתב והולחן על ידו ברוח הימים. על העיבוד המוזיקלי אחראי יגאל שטטנר.

24. יונתן רזאל - אפוקליפסה

הזמר והיוצר האהוב, יונתן רזאל, שחרר סקיצה ראשונית משיר חדש שהלחין בימי הקורונה על מילותיו של הרמב"ם מתוך סיום 'משנה תורה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר