כל הפרטים על ההחלטה הדרמטית

ה'סגר' וה'עוצר': כך ישראל תקבל את חג הפסח, בצל הנגיף

הממשלה אישרה בצהריים, פה אחד, סגר על כל ערי ישראל - מהיום ב-19:00 עד ליום שישי ב-06:00 - ועוצר במהלך ליל הסדר • אלו הפרטים וההנחיות לקראת 'סגר פסח' • חג בצל הקורונה (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

הממשלה אישרה הצהריים (שלישי), פה אחד סגר נרחב בישראל עד ליום שישי ב-6:00 בבוקר ועוצר במהלך ליל הסדר. הסגר ייכנס לתוקפו בשעה 19:00 הערב, התחבורה הציבורית תופסק בשעה 20:00 ולא תחודש עד ליום ראשון בבוקר. הסופרים לממכר מזון יעבדו גם מחר עד לשעה 15:00 - אז יחל העוצר ברחבי ישראל.

בנוסף, משרד הבריאות יפרסם היום צו שקובע חובת חבישת מסיכת פנים במרחב הציבורי, זאת לאחר שבמדינות רבות נמצא כי מסיכות הפנים מצמצמות משמעותית את ההדבקה בנגיף.

על פי החלטת הממשלה, מהיום בערב בשעה 19:00 ועד שישי ב-6:00 בבוקר - איסור מעבר בין ערים למעט צורך חיוני ועובדים חיוניים. את הקניות יהיה מותר לבצע רק סמוך לבית והחנויות לממכר מזון יהיו פתוחות עד מחר (רביעי) בשעה 15:00. המעסיקים ימדדו חום "ככל הניתן" וימנעו כניסה של כל אדם עם 38 מעלות חום ויותר. העובד יידרש לאשר כי אין לו תסמינים ולא בא במגע עם חולה קורונה.

הצהרת נתניהו על ההחלטה שהתקבלה (צילום: לע"מ)

התחבורה כאמור תושבת עד ליום ראשון, מלבד מוניות. גם הטיסות יופסקו לחלוטין עד ליום ראשון בבוקר.

מיום רביעי, ערב חג הפסח, ב-15:00, במהלך ליל הסדר ועד 7:00 בבוקר של יו"ט ראשון: עוצר - איסור יציאה מהבית למעט טווח של עד 100 מטרים. על פי ההנחיות, שוטר יוכל למנוע כניסה ויציאה מיישובים, לעכב ולהפעיל כוח. שליחויות - יותרו, גם בין ערים. העברת ילדים בין הורים גרושים - תותר.

בנוגע לסגר, לא מדובר רק על מעבר בין יישובים, מכיוון שבירושלים ההגבלה תחול על מעבר בין שכונות. העיר חולקה לפי רובעים: אורנים, אלונים, צפון, מזרח, מערב, מרכז ודרום (לפי המפה המצורפת).

החלוקה בירושלים

כאמור השוטרים יוכלו לאכוף את ההנחיות בהן נכתב כי שוטר "רשאי למנוע יציאה של אדם או רכב מהיישוב, לדרוש מכל אדם להזדהות לפניו ולמסור לו כל ידיעה או מסמך, לעכב אדם או כלי רכב". לפי המסמך, שוטרים יוכלו להפעיל כוח כדי לאכוף את ההגבלות: "סירב אדם לדרישה או הוראה של שוטר, רשאי שוטר לעשות שימוש בכוח סביר לשם מילוי ההוראות או הדרישה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר