אאא

מחקר שפורסם לאחרונה בידי חברת מחקרי השיווק הצרפתית Criteo ובחן מגמות טכנולוגיות מצא זינוק של כ-50% בשימוש באינטרנט בעידן הקורונה. המספרים מזנקים במדינות שבהן הסגר הדוק יותר כמו דרום קוריאה (70% מהתושבים דיווחו על שימוש באתרי קניות אונליין) או ברזיל (67%).

ערוצי ההפצה באינטרנט מנסים לספק לקמעונאים מענה להכנסות שאבדו, אך עם זאת לא ברור אם אלה מסוגלים להתמודד עם ההיקפים. בארה"ב למשל הייתה ירידה קבועה של קניות בחנויות החל מינואר ועד סוף מרץ של כ-46%. מנגד היקף העליה ברכישות אונליין זינק בתקופה המקבילה בכ-58%. לדברי החוקרים המגמה חוזרת על עצמה בכ-80 המדינות בהן היא נבדקה.

המוצרים שזכו להיקף הרכישה הגדולים ביותר עד סוף מרץ בארה"ב היו לפי סדר יורד: מצלמות רשת (עלייה של 534%); מסכי מחשבים (357%); מודמים לגלישה באינטרנט (379%); אפליקציות חינוכיות (223%) לעומת השבוע הראשון של ינואר. בסוף השבוע דיווח אתר The Verge שהמחסור במצלמות רשת היה כה חמור עד שלקוחות החלו לרכוש דגמים יקרים. יצרנית הציוד ההיקפי לוג'יטק דיווחה על זינוק של כ-179% בשלושת השבועות הראשונים של מרץ.

ואולם המגמות עשויות להשתנות ממדינה למדינה. כך בצרפת, הזינוק העיקרי היה ברכישת מדפסות עם גידול של 1,199% במרץ לעומת ינואר. עוד קוריוז הוא הגידול במכירה של מכונות פקס, מכונות צילום וכמובן הציוד הנלווה - נייר וטונרים. בדרום קוריאה העדיפו הרוכשים מצלמות ועדשות (+53% במרץ לעומת ינואר), מנגד מחשבים, טאבלטים ומסכים נרכשו יותר בפברואר מאשר בחודש שעבר.

בדיוק כמו שמחירי המוצרים הנדרשים כגון מסיכות ומוצרי היגיינה זינקו, כך נצפתה המגמה גם במוצרי טכנולוגיה. כך למשל, מצלמות הרשת זכו לזינוק של כמעט 400% במחיריהן באמזון. על פי סקר שנערך נמצאו דגמים, שבימים כתיקונם נמכרים ב-25 דולר, עליהם דרשו מוכרים באמזון מחירים של החל מ-130 דולר. באיביי המצב יותר טוב והמחירים זולים יותר אך לא בהרבה ועדיין מדובר כעל טווחים של בין 65 דולר לכמעט 90 דולר.