תיעוד דומע

"לא יכולים בלעדיך"; ההספד המצמרר לאיש החסד

בנו של איש החסד, הרב חיים טובי ז"ל, שהלך לעולמו לאחר מאבק בנגיף הקורונה, הספיד אותו בלוויה כשהוא מספר כיצד דאג על ערש דווי למשפחות לקמחא דפסחא (עדכוני קורונה)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: ישראל אמסלם)

תיעוד מצמרר: הלילה (שלישי) נערכה הלווייתו של איש החסד המפורסם רבי חיים טובי ז"ל, מקים ארגון החסד 'קרן ישמח משה', שנפטר ממחלת הקורונה.

הלוויה יצאה מביתו של המנוח ברחוב קושניר בבני ברק לעבר הר המנוחות בגבעת שאול שבירושלים. מי שניהל את מסע ההלוויה היה מזכה הרבים וראש מוסדות 'יביע אומר', הרב יגאל כהן.

מסע ההספדים נערך בהתאם להנחיות משרד הבריאות בהשתתפות בני המשפחה המצומצמת כאשר כל אחד שומר על מרחק 2 מטר אחד מהשני, שאר בני המשפחה והחברים צפו במסע הלוויה מביתם באמצעות תוכנת 'זום'.

משה טובי, בנו של המנוח ספד לו בבכי: "תמיד דאגת לי, מהיום שהנחתי תפילין בגיל 13 לא דיברתי כשאני איתן, בגללך ובזכותך. אבא תראה מה עשית מאיתנו - פרחים. למה הלכת? מי יכול להיכנס לנעליים הגדלות שלך, מי יכול לעשות את מה שאתה עושה".

בהמשך דבריו סיפר כי אביו היה מתמסר לעזור לנזקקים גם במצבים קשים: "בערב פסח ראיתי אותך מקיא דם, ואמרת לי שאתה מרגיש מצוין ושצריך לדאוג למשפחה עם 14 ילדים ל'קמחא דפסחא' - אתה שוכב חולה במיטה ודואג לאנשים, זה לא מובן מאליו אבא".

לסיום אמר בכאב גדול: "אבא אני יכול להגיד לך שגידלת 12 משפחות לתפארת, אנחנו תמיד נהיה מאוחדים כמו שרצית. תמיד דאגת לכולנו ונתת לנו אור בבית. אתה תחסר לנו מאוד. אתה מסתכל עלינו פה עכשיו ומחייך ומראה לנו כמה טוב לך - אבל לנו לא טוב, אנחנו לא יכולים בלעדיך".

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', לפני מספר שבועות רבי חיים טובי ז"ל אושפז במצב קשה בבית החולים 'שיבא' בתל השומר, לאחר שחלה בזמן ששהה בחו"ל לצורך איסוף כספים - לטובת ארגון החסד שהוא עומד בראשו. הקורונה התגלתה בגופו - יומיים לאחר שחזר מחו"ל.

אמש כאמור הוא הוא נפטר בגיל 62 כשהוא מותיר אחריו דור ישרים מבורך - 12 ילדים בנים ובנות, חתנים ונכדים ההולכים בדרכו ובדרך התורה וההלכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר