תיעוד מ'יד ושם'

לזכר 6 מיליון נרצחים: הקדיש של הראשל"צ הרב יצחק יוסף

העצרת לפתיחת יום הזיכרון לשואה התקיימה אמש (שני) ללא קהל, ב'יד ושם', בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין • צפו ב'קדיש' של הראש"ל(בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: לע"מ)

העצרת לפתיחת יום הזיכרון לשואה התקיימה אמש (שני) ללא קהל, ב'יד ושם', בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין.

הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, כובד באמירת ה'קדיש' לזכר שש מיליון היהודים שנרצחו על ידי הנאצים יימח שמם.

במהלך נאומו בעצרת, אמר ראש הממשלה: "בפלנטת הסבל הנורא, במחנות ההשמדה, היו חוקי טבע אחרים. שם כל שבריר של רגע נמשך נצח. שם נשמו אוויר אחר. שם לא זרחה השמש. שמעתי את ק. צטניק ואת הניצולים האחרים אומרים: 'לעולם לא תוכלו להבין את מה שעבר עלינו'.

"הם צדקו - לעולם לא נוכל להבין, כי אין דבר שדומה לשואה. זה נכון גם לגבי משבר הקורונה העולמי, שיש מי שרואים בו את האתגר הגדול ביותר של האנושות מאז מלחמת העולם השנייה.

"בתקופה הזאת הקשיים רבים, אבל מכל בחינה שהיא, הם לא יכולים להשתוות ואינם משתווים להכחדה השיטתית, השטנית, של ששת המיליונים. אנחנו מתמודדים היום עם מגפה מסוכנת אחת – ואילו בגטאות ובמחנות השתוללו מגפות למכביר. כי הדחיסה של רבבות יהודים לתוך שטח מצומצם גבתה אינספור קורבנות מטיפוס, מדיזנטריה.

"היום כמובן המצב הוא שונה לגמרי. היום יש לנו בית לאומי, יש לנו מדינה משלנו. מדינה חזקה, מתקדמת, מוערכת מאוד. לפני שלושה חודשים אירחנו בירושלים את פורום השואה הבינלאומי, מנהיגים מכל העולם ציינו 75 שנים לשחרור מחנה אושוויץ.

"אני ראיתי אותם, דיברתי איתם, הם התרשמו בכל ליבם מהצלחתנו להחליף את חוסר האונים בעוצמה ובהישגים כבירים - והם התחייבו - כל המנהיגים שהיו שם - לפעול נגד האנטישמיות ושאר גילויי הגזענות. כולנו כמובן בירכנו על כך, אבל בה בעת, וזה היה המסר המרכזי שלי בפורום השואה, ישראל תמיד חייבת להיות אחראית לגורלה. בכל מצב, בכל זמן, צריך שיהיה לנו את הכוח והנכונות להגן על עצמנו בכוחות עצמנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר