מקימים ממשלה

הדרישות של יהדות התורה מהליכוד במו"מ

הפגישה הטלפונית הראשונה בין צוותי המשא ומתן של יהדות התורה והליכוד הסתיימה בשעה האחרונה. ביהדות התורה דרשו שורת תפקידים, ולעגן את הכסף הישיבות בתקציב (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בשעה האחרונה (רביעי) הסתיימה הפגישה הטלפונית הראשונה בין צוותי המו"מ של הליכוד ויהדות התורה במסגרת המו"מ הקואליציוני לקראת הקמת ממשלת אחדות.

בשיחה נטלו חלק מצד הליכוד השרים יריב לוין ואמיר אוחנה, מצד יהדות התורה השתתפו שר הבריאות יעקב ליצמן, ח"כ משה גפני, סגן השר מאיר פרוש וח"כ אורי מקלב.

הישיבה הטלפונית התקיימה כחצי שעה. במהלך השיחה דיברו הצדדים על תפקידים, יתר הדרישות הנוגעות לסטטוס קוו ותקציבים יעלו במהלך הפגישות הבאות.

במהלך השיחה העלתה יהדות התורה דרישה להחזיק בשני סגני שרים במשרד השיכון ובמשרד החינוך שילכו לחברי הכנסת אורי מקלב ומאיר פרוש.

המפלגה עומדת על כך שעבור שבעה מנדטים בה היא מחזיקה היא תקבל שני סגני שרים בנוסף לתיק הבריאות בו יחזיק יעקב ליצמן וועדת הכספים בו יחזיק משה גפני.

על פי ההסכם, זכות הבחירה ראשון באחד התפקידים ניתנת לח"כ אורי מקלב מדגל התורה.

בנוסף, דרשה המפלגה יו"ר וועדה עבור חבר הכנסת יעקב אשר מדגל התורה המשמש כיום כיו"ר סיעת יהדות התורה.

בנוסף, ל'כיכר השבת' נודע כי יהדות התורה ביקשה לעגן את תקציב הישיבות והכוללים בתקציב ולא ככסף קואליציוני. כך גם ביקשו שעד שהתקציב יעבור, האוצר ישלים את התקציב החסר. יריב לוין אמר שיבדוק את זה.

ל'כיכר השבת' נודע כי הפגישה התקיימה ברוח טובה וכבר בשבוע הבא תיערך פגישה נוספת בין הצדדים.

יצוין כי נושאי השבת, הגיור, הגיוס והתקציבים לא עלו בשיחת המו"מ בה דובר רק על תפקידים. בכיר ביהדות התורה אומר כי מרבית הנושאים הללו ישענו על ההסכמים הקואליציוניים שנעשו ב-2015, והדיונים בנושא יתייתרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר