פרסום ראשון

הישיבות יחזרו? הערב ישיבה מכרעת עם משרד הבריאות

ל'כיכר השבת' נודע כי משה בר סימן טוב מתבצר בעמדתו כי אין אפשרות בשלב זה לפתוח את הישיבות אפילו בכפוף למתווה שהוצע. הערב, ינסו לשכנע אותו להסכים (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
בישיבות כבר התקינו מחיצות - למקרה שיחזרו ללמוד (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מעקב 'כיכר השבת' באשר לאפשרות חזרת תלמידי הישיבות להיכלי התורה בימים הקרובים: הערב (שני) צפויה להיערך פגישה מכרעת בנושא בין בכירי משרד הבריאות בהם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, יו"ר וועד הישיבות הגאון רבי חיים אהרון קאופמן וראשי הוועד ומנכ"ל עיריית בני ברק שמוליק ליטוב.

ל'כיכר השבת' נודע כי משה בר סימן טוב מתבצר בעמדתו כי אין אפשרות בשלב זה לפתוח את הישיבות אפילו בכפוף למתווה שהוצע. מנגד ישנו לחץ אדיר בקרב ראשי הישיבות וראשי המפלגות החרדיות שמעוניינים להגיע להסדר ולפתיחת הישיבות.

על פי המתווה המסתמן, שהוצג בפני ראשי המל"ל (המועצה לביטחון לאומי) כל ישיבה המחזיקה ברשותה פנימייה, תתחייב לאסוף קבוצות בנות 32 בחורים כל אחת, כאשר כל קבוצה כזו תוגדר כ'קפסולה', וכך - תחת מגבלה מספרית זו - ייפתחו הלימודים.

'פתיחת זמן' מקורית במודיעין עילית (צילום: איתמר קירשבוים)

מתברר, כי משרד הבריאות והמל"ל הבינו כי לא ניתן יהיה לשלוט ולערוך בדיקות קורונה לכל בחור הנכנס בשערי הישיבה בה הוא לומד, ובעקבות כך גובש מתווה שיחלק את התלמידים לקבוצות קטנות, שיהיו סגורים למשך 14 יום.

במידה ויתגלה חולה באחת הקבוצות, היא תישאר בבידוד למשך שבועיים. אם לאחר מכן נמצאו 31 התלמידים בריאים, בבדיקות שייערכו להם כמו לכל אזרח הנחשף לחולה, הם יוכלו להתאחד עם קבוצות בריאות מקבילות, עד לאיחוד מחודש של כלל הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר