פרסום ראשון

אלפי ילדי מעונות חרדים לא ישובו ללימודים

ארגון א.מ.א, המאגד בתוכו מאות מעונות ועשרות אלפי ילדים, הודיע כי למרות החלטת הממשלה על החזרת הפעילות ביום ראשון הקרוב, הארגון לא יוכל להפעיל את המעונות (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

ארגון א.מ.א – איחוד מעונות ארצי, המאגד בתוכו מאות מעונות ועשרות אלפי ילדים, הודיע הערב (שני) כי למרות החלטת הממשלה על החזרת הפעילות ביום ראשון הקרוב, הארגון לא יוכל להפעיל את המעונות.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מציינים בהנהלת האיחוד שתי סיבות מרכזיות לכך שלא יוכלו להפעיל את הגנים ביום ראשון הקרוב. האחת, הארגון חזר וביקש בחודש האחרון ממשרד האוצר ומשרד העבודה והרווחה, להסדיר מיידית מענק פיצוי בשל משבר הקורונה, אשר גרם לנזקים רחבי היקף עקב השבתת הגנים.

לדבריהם; היזמים, מפעילי הגנים, משקיעים מכספם בשכירות המבנים או בעלות רכישתם, כאשר סגירת הגנים בשל המשבר, גרמה להפסדים כבדים ומעונות רבים נמצאים על סף קריסה כלכלית.

ארגון א.מ.א דורש הכרה בהוצאות אלה, אשר המשיכו בתשלומם למרות המשבר. מדובר בגנים הנמצאים בפיקוח משרד העבודה והרווחה, עובדים בכפוף לתנאי הפיקוח בכל המישורים-בריאות, בטיחות, תזונה, מחיר ועוד. כל עוד לא יושג מענק פיצויים מיידי, אין ליזמים את היכולת הכלכלית להפעיל את הגנים, כפי ששבו והסבירו בפני כל הגורמים המקצועיים במשרדי הממשלה, בשיחות ובפניות בנושא לראש הממשלה ולשרים, ובמטרה למנוע מצב שהבעיה הכלכלית תמנע חזרת הילדים למסגרות, ותאפשר להורים לחזור למקומות העבודה.

על מנת לחזור לפעילות יש צורך בהתראה של לפחות שבוע ימים, הכוללת קבלת הנחיות משרד הבריאות ומשרד העבודה והרווחה לגבי מתכונת הפעילות בשלב הראשון של החזרה לפעילות, מבחינת מספר ילדים מספר ימות השבוע, הערכות עם כוח אדם מתאים מבחינת מספר המטפלות והחזרתן לעבודה, וכן ניקוי הגנים והכנתם לחזרה לפעילות.

על מנת לפתוח את הגנים לאחר הערכות של שבוע ימים, דורשים בארגון א.מ.א להגיע כבר מחר, להסדר פיצויים במענק המתחשב בהפסדים של הגנים, בשל המשבר בגין הוצאות, ובכלל זה של תשלומי השכירות של הגנים במהלך חודשים מרץ-אפריל בהם הגנים היו מושבתים, לא להפלות את הארגון מול מעונות היום המסובסדים, שאינם נושאים בעלויות מבנים ושכירויות, וכן לתת התראה של שבוע להערכות הולמת.

רק עם השלמת תהליך זה יוכל הארגון לפתוח את הגנים בהתאם להנחיות. בשלב זה יוצאת הודעה לכל הורי ילדי הגנים שלנו ,וכ 10,000 עובדים ועובדות, על כך שהמעונות לא יפתחו ביום ראשון, גם אם הממשלה תודיע על כך סופית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר