סקירה

לא רק חני ליפשיץ: החב"דניקים וטקס המשואות

שליחת חב"ד בקטמנדו הייתה אמורה להשיא משואה, אך בהוראת בית הדין של החסידות ביטלה. בעקבות הסערה - סקירה: ההוראה של הרבי, והשינוי של הרב רוזנברג (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

סערה פרצה בשבוע האחרון לאחר שנודע כי שליחת חב"ד בקטמנדו, חני ליפשיץ, נאלצה לוותר על השאת משואה בטקס המרכזי ביום העצמאות.

בהוראת רבני בית הדין של חב"ד, נמנעה ליפשיץ מהשאת המשואה - בטקס המרכזי שנערך הלילה, לציון 72 שנות עצמאות למדינת ישראל.

אך מתברר כי לא מדובר בהיתקלות הראשונה של חסידות חב"ד עם הטקס המדובר, שהביא הפעם לשורת האשמות נגד החסידות, למרות פעולותיהם במהלך כל השנה למען חיילי צה"ל, נפגעי פעולות האיבה וכלל אזרחי המדינה ויהודי העולם.

בחב"ד אינפו נחשף בעבר כי בשנת תשל"ו, קיבלה גב' שפרה מרוזוב את "אות הנשיא" על פועלה למען משפחות הלוחמים שנפלו בקרב, ואת חגיגות הבר מצווה שהייתה עורכת להם בכפר חב"ד.

באותה שנה, הציעו לה גם להדליק משואה ביום העצמאות. היא התלבטה ופנתה לרבי בשאלה, שכיון שניתן לנצל את המעמד לקידוש שם ליובאוויטש גדול, אולי היא צריכה בכל זאת לנסוע לירושלים לשם כך.

השאלה הוכנסה לקודש פנימה על ידי המזכיר הרב בנימין קליין, והרבי מליובאוויטש ענה על כך: "לא צריך". כחסידה, לא התלבטה עוד - וסירבה להצעה המכובדת שקיבלה.

בשנת תשע"א, היה זה הרב שמעון רוזנברג, סבו של הילד מוישי הולצברג - בנם של השלוחים-הקדושים הרב גבריאל-נח והרבנית רבקה הולצברג הי"ד, שנבחר להשיא משואה ועורר סערה בחב"ד.

הרב שמעון רוזנברג הכריז: "ולתפארת מדינת ארץ-ישראל"

רבני בית הדין כתבו אז: "הננו להודיע כי השתתפותו של אחד מחסידי חב"ד בטקס שתוכנו ורוחו זרים לרוח ישראל סבא, היא על דעתו הפרטית ובשום אופן לא בשמם של שלוחי חב"ד וחסידי חב"ד. פעולתו זו היא בניגוד לדעת רבני חב"ד".

למרות זאת, לאחר שהבהיר כי לא יעשה כל שימוש בשם חב"ד ויצהיר כי הוא מדליק משואה תוך ייצוג עצמו בלבד, אישרו לו הרבנים להשיא את המשואה, כדי שאור הזרקורים יופנה לילד מוישי.

באירוע עצמו, לא השתמש הרב רוזנברג בשם חב"ד, ואפילו שינה את הטקסט הרשמי המסורתי כאשר אמר בסיום: "ולתפארת מדינת ארץ-ישראל", במקום "מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר