פרסום ראשון

באישור מנדלבליט ודרעי: הבחורים למדו בשטחים פתוחים

בדומה למנייני התפילה, קיבלו בחורי ישיבת 'היכל יצחק' אישור לקיים את סדרי הלימוד בקבוצות מצומצמות של 19 לומדים, עם מסכות פנים ובשטחים פתוחים • תיעוד: כך זה היה נראה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בעוד החזרה להיכלי הישיבות טרם ברורה דיה כיצד תתבצע, ישיבת 'היכל יצחק' בראשות הגאון רבי ישראל לנדא, בה לומדים מאות בחורים, התוותה מתווה משלה והחלה את הלימודים.

תלמידי הישיבה הציעו מספר רעיונות משלהם בפני ראשי הישיבה. אחד הרעיונות שהועלו, היה לימוד בשטחים פתוחים של עד 19 איש, בדומה למנייני התפילה המתקיימים עד 19 איש.

בחורים מתכנסים בכל שכונה בהם הם מתגוררים בריכוזים החרדים בשטח פתוח עליו תואם מראש. לשם מגיע ראש הישיבה או אחד מרבני הישיבה למסור שיעור, ובמהלך היום מתפלפלים התלמידים בשיעור הנמסר.

הבחורים אינם לומדים במקומות אלו במהלך כל שעות היום, אלא מדובר רק בשיעור יומי הנמסר לאחר תפילת מנחה.

מדובר במתווה שאושר ע"י היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שנשאל ע"י השר אריה דרעי, האם המתווה עובר את הייעוץ המשפטי שקבע חוקים מחמירים בימים אלו. היועמ"ש אישר, וכבר יומיים שכך לומדים תלמידי 'היכל יצחק'.

הערכה כעת שישיבות נוספות שלא יצליחו ליישם את מתווה וועד הישיבות בשל כמות בחורים גדולה, יאמצו את המתווה המדובר.

בחורי הישיבה מספרים ל'כיכר השבת' כי "השיעורים במתכונת הזו ממש החיו אותם, אחרי שבועות רצופים בבידוד ולימוד טלפוני בלבד ניתן סוף סוף לדבר עם הר"מ בלימוד ולצלול לעומק הסוגיות, וגם לפגוש חברים".

אחד הבחורים מתאר כי "הקשר הנפשי העמוק הקיים בישיבה בין הבחורים ויחסי האחווה הבלתי רגילים גרמו לכך שהבחורים הרגישו קשה במיוחד את תקופת הבידוד שמסתיימת בעקבות החזרה המדורגת לשגרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר