מתווה הקפסולות

ב'גור' לא יפתחו הישיבות: "ספק פיקוח נפש"

תלמודי התורה של חסידות גור ימשיכו ללמוד טלפונית גם אם יאשרו חזרה הדרגתית לשגרה, זאת לצד דחיית היוזמה לחידוש הלימודים בישיבות, בהנחיית האדמו"ר: אין טעם למהר (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בחסידות גור מבהירים לאחר אישור מתווה הקפסולות על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, כפי שנחשף אתמול ב'כיכר השבת', כי לא יפתחו בשלב זה את הישיבות.

בנוסף, גם את החזרה ההדרגתית למוסדות הלימודים בגילאים הנמוכים דוחים בחסידות, שם מבהירים כי בהנחיית האדמו"ר, אין להקל בפיקוח נפש.

על פי גורמים בחסידות גור, כל עוד שמשרד הבריאות לא אומר שהחזרה ללימודים היא "לכתחילה", אין ללחוץ בשום פנים ואופן להקל באופן חריג עם הישיבות.

"זו התורה וזה מה שהיא מצווה לנו. אין להקל במקום של ספק פיקוח נפש, הלימודים יימשכו ביתר שאת דרך הטלפון", אומרים בחסידות.

הגורם הוסיף כי בהנחיית האדמו"ר, אם לא פותחים גם את הסמינרים, הדבר מעיד שעדיין יש סכנה בגיל הזה, וכי המדד שצריך להיות הוא אחד ויחיד: האם יש ספק פיקוח נפש או לא. וכל עוד הנושא לא מוסדר כראוי, אין שום טעם למהר ובוודאי שאסור ללחוץ על הרשויות להקל סתם כך.

התרגשות בגור: אחרי תקופה, ראו את הרבי (באדיבות המצלם)

אולם לא רק לגבי הישיבות מבקשים בגור להמתין. גם המתווה של משרד החינוך לגיל הרך ולכיתות הנמוכות נדחה על הסף, לפחות לעת עתה.

ל'כיכר השבת' נודע כי המפקח הפנימי על החיידרים של גור, הרב יצחק מאיר גוטמן, התקשר לכל מנהלי החיידרים בגור ומסר להם, כי גם אם משרד הבריאות יאשר חזרה ללימודים, החיידרים לא ישובו לפעילות והמתכונת הטלפונית תמשיך לפעול לעת עתה.

עם זאת, הורה הרב גוטמן כי יש לנצל את הימים הבאים להיערכות מקסימלית לחלוקת הכיתות וכל הנדרש, כדי שכאשר תבוא ההחלטה להפעיל את המוסדות, כח החיידרים יהיו ערוכים כראוי.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', בחצר חסידות גור נפתח הזמן כבר לפני שבוע, כאשר כל תלמודי התורה וכל המגמות בישיבות מתקדמים לפי לוח הספקים ברור.

התלמידים מקיימים סדרי לימוד וחזרות, גם עם הר"מים וגם עם שותפויות. הכל באמצעות מערך טלפוני וחדרי ועידה שהוקמו במיחד לשם כך. בנוסף, הבחורים ממשיכים ונבחנים על ההספק בעל פה כפי שנהוג בישיבות של גור בימים כתיקונם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר