בחידון התנ"ך

נתניהו: נתגבר בעזרת ה' על מגיפת הקורונה

ראש הממשלה קישר בין קריאת התורה של השבת האחרונה על המצורע ועל הבידוד, נדד עד לתקופת דוד המלך אז מתו רבבות במגיפה ואמר: 'המשבר חייב ללכד את השורות' (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: איתי בית-און /לע"מ)

ראש הממשלה שיגר היום (רביעי) ברכה מצולמת לחידון התנ"ך העולמי והתייחס למגיפת הקורונה המשתוללת בעולם כולו ובארץ ישראל.

"ספר הספרים הוא מקור הערכים הנצחיים שמקיימים אותנו כעם. אהבת האדם, אהבת הארץ, קיבוץ גלויות, גבורה, צדק, מוסריות. אבל השנה אנחנו גם שואבים ממנו תובנות שנוגעות להתמודדות עם מגפה. אבות אבותינו נאבקו במגפות שונות".

נתניהו הוסיף, "בשבת האחרונה, בפרשת "תזריע-מצורע" קראנו על הצרעת, והיו עוד מחלות מסוגים שונים, והנה אנחנו קוראים בתורה על הבידוד ועל זיהוי המחלה וכל השאר. לעיתים מספר הקורבנות במגפה היה עצום".

"בזמן דוד המלך נמנו 70,000 מתים. המשבר חייב ללכד את השורות. כל שבטי ישראל עמדו מולו יחד, בערבות הדדית. הוא חיבר את העם לזהותו, לאמונתו, לעצמיותו. ובצד הקושי והיגון, המגפה גם חישלה אותנו. החוסן הלאומי עמד למבחן והאומה שרדה בעזרת ה'".

בנימה אופטימית המשיך, "גם אנחנו בקורונה שואבים מכאן כוח. גם במגפה הנוכחית - נצח ישראל לא ישקר. נתגבר בעזרת ה' על המגפה כדברי הנביא ירמיהו: "הנני מעלה לה ארכה ומרפא". כך עשו דורות חלוצים בוני הארץ שנאבקו בקדחת, במלריה, בביצות וגם באויבים".

לסיום סיפר על לימוד התנ"ך עם בני ביתו ואמר: "אין דבר שמרומם את הנפש, ואת הנפש שלי יותר. אני יודע שזה נדבך היסוד, אבן היסוד, של הקיום שלנו כעם ומה שמבטיח את קיומנו לדורי דורות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר